Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سفیر روسیه در ایران از تسهیل شرایط صدور روادید روسیه برای تجار ایرانی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که ایران نیز هر چه سریع‌تر در این زمینه آخرین اقدامات را انجام و پاسخ نهایی را ارائه دهد تا در نهایت قراردادی امضا شود و مشکلاتی که سفرا در این زمینه دارند، برطرف شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوان جاگریان در همایش کاربردی تجارت با روسیه که امروز - چهارشنبه - در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌وسیما برگزار شد، با بیان این‌که بازار روسیه بازاری پیچیده‌ای است و مشکلات زیادی دارد، گفت: با توافقات صورت گرفته و مذاکرات خوبی که داشتیم به طور قطع چشم انداز خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم.

 

وی با بیان این‌که منتظر یک هیات روسی برای ادامه رایزنی‌ها هستیم، گفت: فکر می کنم وظیفه عمده ما این است که شرایط مساعدی را برای بسط و توسعه همکاری‌های اقتصادی ایجاد کنیم. چون مشاهده می‌شود که تجار در زمینه صدور روادید گله‌مندند.

 

سفیر روسیه در ایران تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تحریم‌هایی ضد روسیه هستیم و کشورهای غربی این تحریم‌های یک جانبه را اعمال کرده‌ و می‌گویند که اگر مطابق با سیاست‌های آن‌ها عمل کنیم تحریم‌ها را لغو می‌کنند ولی ما هرگز از هیچ کشوری خواهش نکردیم که این تحریم‌ها را لغو کند.

 

وی ادامه داد: این را قبول داریم که کشور ما از تحریم‌ها یکجانبه ضرر می کنند ولی کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز از این موضوع ضرر می بینند.

 

جاگریان ادامه داد: کشورهای اروپایی براساس فشار سنگینی که ایالت متحده آمریکا به آن‌ها وارد کرد به تحریم علیه کشور ما اقدام کردند ولی ما می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم و در نهایت آن کشورها هستند که ضرر می‌بینند.

1
تاریخ: چهارشنبه 23 مهر 1393