Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق گزارشات اعلام شده از سوی این وزارتخانه، 150 هزار میلیارد تومان حداقل نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی است؛ تقریبا یعنی دو برابر آنچه در هر سه ماه اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان، مجتبی خسروتاج در نشست بررسی مشکلات صنعت‌گران و اصناف سبزوار با بیان اینکه نقدینگی در سه ماه ابتدایی سال 18 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این نرخ که به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفته است که باید به 35 هزار میلیارد تومان در هر سه ماه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اگر به روند سه ماه ابتدایی سال پیش رویم در انتهای سال تنها 50 درصد نقدینگی مورد نیاز را می‌توانیم پاسخگو باشیم، اظهار کرد: بخشی از این معضل به مشکلات شبکه بانکی با منابع مورد نیاز باز می‌گردد که در لایحه جدید پیش‌بینی شده تا حد زیادی این مشکل برطرف شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه بازار سرمایه عمدتا متکی بر سرمایه‌های مردمی و منابعی است که بخش خصوصی در داخل و خارج می‌تواند فراهم کند، ادامه داد: این امر نیازمند این است که قوانین و آیین نامه‌ها بتوانند پوشش و تضمین کافی به سرمایه گذار بخش خصوصی بدهند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه سرمایه‌گذاری در هر رشته‌ای به جایگاه رقابتی موجود در آن رشته برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: مزیت دسترسی به مواد ارزان، دسترسی خوب به نیروی انسانی صاحب فن و حرفه و بازار مصرف در جایگاه رقابتی نقش بسزایی دارند.

خسروتاج اضافه کرد: اگر توجیه اقتصادی هر سرمایه‌گذار از ابتدا به صورت حرفه‌ای انجام شود می‌توانیم شاهد تداوم سرمایه‌گذاری باشیم و با مشکلاتی مانند بازار و قیمت مواجه نشویم.

وی در خصوص نقدینگی بالای شهرستان سبزوار و ضعف صنعت در این شهرستان خاطرنشان کرد: برای شهرستان سبزوار محورهای توسعه شهرستان و مزیت‌های سبزوار نسبت دیگر شهرستان‌های استان باید شناسایی و تعریف شود و تمام فرصت‌ها در راستای آن محورها و مزیت‌ها قرار گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با انجام این کار قطعا نگاه بخش خصوصی به این قسمت معطوف می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاری در رشته‌ای انجام می‌شود که محاسبات توجیهی، آینده سرمایه‌گذاری و جایگاه رقابتی آن به خوبی دیده و در نظر گرفته شده است.

1
تاریخ: یکشنبه 27 مهر 1393