Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت: هر چند طی سالهای اخیر شاهد رشد صادرات کشور بوده‌ایم، اما زمان آن رسیده صادرکنندگان ما تجربه را با دانش تلفیق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، پدرام سلطانی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با بیان اینکه باید نگاهمان را به صادرات تغییر دهیم، اظهار کرد: نباید تعریفمان از صادرات تنها فروختن کالا و خدمت به خارج از کشور باشد.

وی اظهارکرد: صادرات باید تبدیل به فرهنگ ملی کشور شود و کودکان با تولید و صادرات آشنا شوند و وقتی از کودکان می پرسیم می خواهید چکاره شوید، به جای دکتر و مهندس بگویند می خواهیم تولید کننده و صادر کننده شویم.

سلطانی افزود: زمانی تولید کنندگان ما تنها به امر تولید می پرداختند و تجاری بودند که کالاهای آنان رامی خریدند و صادر می کردند، اما امروز تولید کنندگان ما خودشان از عهده صادرات بر می آیند.

وی گفت: تولید کنندگان ما صادرکننده شده‌اند، اما صادر کننده ما تولید کننده نیست و همچنان تاجر باقی مانده‌اند. تجار ما باید به صادرات به عنوان یک زنجیره از تولید تا فروش نگاه کنند.

سلطانی گفت: امروزه صادرکننده ای موفق است که جای پای خودش را غیر از فروش کالا در جای دیگری نیز محکم کند.

وی در ادامه تصریح کرد: علت افت و خیز ما در صادرات این است که به صورت حرفه‌ای صادرات را یاد نگرفته‌ایم و بیشتر تجربی بوده است، اما امروز زمان آن رسیده که صادرکنندگان ما تجربه را با دانش تلفیق کنند.

وی گفت: باید از فرهنگ خرده تاجری خارج شویم و تولید را پشتوانه صادرات کنیم.

عضو هیات رییسه اتاق ایران عنوان کرد: امروز به جهت حضور داعش در عراق توفیق اجباری نصیب ما شده که کالاهای ایرانی در بازار عراق جایگزین کالاهای ترکیه و عربستان شده‌اند و باید با برنامه ریزی مناسب از این فرصت استفاده کنیم.

سلطانی در ادامه از تصویب استرداد مالیات بر ارزش افزوده بخش صادرات ظرف یک ماه خبر داد و گفت: البته پیشنهاد ما این است تنخواهی در اختیار قرار گیرد که استرداد مالیات بر ارزش افزوده به روز شود.

تاریخ: سه شنبه 6 آبان 1393