Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت تشکیل هلدینگ ها و کنسرسیوم های صادراتی برای صادرات کالاهای تولیدی واحدهای صنعتی کوچک گفت: نباید بازارهایی را که به سختی برای صادرات مهیا شده، به راحتی از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله افخمی راد در همایش تجلیل از بنگاه های کوچک صادراتی، گفت: باید در بخش تولید، برنامه ریزی های لازم برای ارائه کالاها و خدمات قابل عرضه به بازار داخل و خارج صورت گیرد، چرا که مادامی که بنگاه های تولیدی در تامین نیاز واحدهای داخلی مشکل داشته باشند، نمی توانند کالاهای مازاد را به بازارهای صادراتی عرضه کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اولین گام برای ورود به بازارهای صادراتی، رونق تولید رقابتی است و بنابراین باید برای افزایش تولید داخلی، ظرفیت سازی کرد.

وی تصریح کرد: دولت و فعالان بخش خصوصی هر یک در افزایش صادرات غیرنفتی سهم عمده ای دارند به نحوی که واحدهای تولیدی باید با افزایش بهره وری و کیفیت، راه کالاهای ایرانی را به بازارهای صادراتی هموار کنند.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، دولت نیز مقررات زدایی، ارائه تسهیلات، تعداد مجوزهای مورد نیاز برای صادرات و کوتاه کردن مسیر دریافت مجوزها را صورت دهد.

افخمی راد خاطر نشان کرد: برای حضور در بازارهای صادراتی، باید به ماندگاری نیز توجه شود. چرا که نمی توان در یک بازار به سختی حضور یافت و در مقابل از آن به سرعت خارج شد.

وی گفت: واحدهای مقیاس کوچک و متوسط باید با تشکیل کنسرسیوم ها و هلدینگ ها، راه کالاهای تولیدی خود را در بازارهای صادراتی هموار کنند.

تاریخ: شنبه 10 آبان 1393