Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: پیراهن‌های مشکی چینی برای ایام محرم تقاضای بیشتری دارند چون قیمت آن ارزان است و حتی اگر جنس مناسبی نداشته باشند به دلیل اینکه مدت زمان مصرفی آنها فقط برای دو ماه محرم و صفر است، متقاضی بیشتری دارد.

جواد درودیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیراهن‌های مشکی مردانه که برای ایام سوگواری محرم عرضه می‌شوند، معمولا بدون طراحی و ساده دوخته می‌شوند ولی بنا به خواست مشتری ممکن است تصاویری رو آن چاپ شود که با ایام خاص، مناسبت داشته باشد.

علت تفاوت قیمت پیراهن‌های مشابه مردانه در مغازه‌ها

وی در پاسخ به اینکه علت تفاوت قیمت پیراهن های مشابه مردانه در مغازه های مختلف چیست؟ گفت: مغازه هایی که ماهانه حدود 10 میلیون تومان اجاره می دهند و در مناطق بالای شهر قرار دارند و نمی‌توانند جوابگوی هزینه هایشان باشد طبیعی است که قیمت آن ها در مقایسه با مغازه هایی که در مناطق پایین شهر قرار دارند بیشتر است.

درودیان افزود: هزینه‌های جاری در مغازه های بالای شهر بیشتر از مغازه‌های دیگر مناطق است. از طرفی نوع دوخت و نوع پارچه نیز از دیگر فاکتورهایی که منجر به تفاوت قیمت می‌شود.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه حدود 3000 واحد صنفی پیراهن دوز و پیراهن فروش در تهران داریم، اظهار کرد: قیمت پیراهن‌های مردانه معمولی از 30 هزار تومان شروع می‌شود و تا 60 هزار تومان است.

حدود 40 درصد پیراهن های موجود در بازار وارداتی هستند

وی ادامه داد: پارچه‌های جنس ژاپن و ترک گران‌تر از پارچه‌های داخلی هستند و حدود 40 درصد پیراهن های موجود در بازار وارداتی و حدود 60 درصد تولید داخل است. همچنین نوع دوخت نیز در قیمت ها تاثیرگذار است و برخی از تولیدکنندگان برای جذب جوانان برای استفاده از تولیدات داخلی، روی محصولات خود با نخ یا رنگ طرح هایی را ایجاد می کنند.

دوخت فرنگی گران‌تر از دوخت معمولی است

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در ادامه توضیح داد: در دوخت فرنگی اجرت دوخت بیشتر از دوخت معمولی است چون زمان بیشتری برای آن صرف می‌شود. دوخت پیراهن معمولی به صوررت عمده 7000 تومان و نوع فرنگی آن حدود 10 هزار تومان است و تک دوزی‌ها معمولا برای دوخت پیراهن معمولی حدود 20 هزار تومان می‌گیرند که بر اساس نوع دوخت قیمت آن بیشترمی‌شود.

 

درودیان یادآور شد: افزایش قیمت و تورم در جامعه باعث افزایش قیمت کارگر و دوزنده می شود و این موضوع در همه صنوف به چشم می خورد.

1
تاریخ: شنبه 10 آبان 1393