Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است صنعت نساجی به ویژه در محصول نهایی مانند پارچه و لباس ارزش افزوده بالایی دارد که می‌تواند تامین سرمایه در گردش مناسب برای تولیدکنندگان داشته باشد که مستلزم ایجاد شبکه فروش به وسیله تولیدکنندگان است.
گلناز نصراللهی با تاکید بر نقش مدیریتی تولیدکنندگان در بازار افزود: تولیدکنندگان در تمام دنیا  به شیوه‌های مختلف محصول خود را به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. وی گفت: ایجاد واحد بازاریابی و فروش در کارخانه‌ها، اقدام برای ایجاد فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه به صورت مستقیم یا در قالب اعطای نمایندگی به افراد با تجربه در فروش، ایجاد واحد تحقیقات بازار و ارتباط با مصرف‌کننده نهایی بخشی از اقداماتی است که باید تولیدکنندگان برای آن گام بردارند. مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک افزود:  البته برندسازی نیز می‌تواند قدرت بازاریابی و فروش شرکت‌ها را افزایش دهد و مانع از انحصارطلبی یک عده شود. وی تصریح کرد: کارخانه‌های نساجی در ایران باید به سمت روش‌های نوین حرکت کنند تا در برابر محصولات وارداتی توان رقابت داشته باشند. نصرالهی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد تغییر رویکرد تولید در ایران است چرا که رقبای بسیار زیادی در خارج از کشور فعالیت دارند و آنها پروسه فروش و بازاریابی را قبل از تولید آغاز می‌کنند.
وی اظهار کرد: اگر رویکردهای مدیریتی در صنایع نساجی تغییر کند هم قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و هم سیستم بازاریابی و فروش اصلاح می‌شود. به گفته نصراللهی، افرادی که به سمت مد و طراحی حتی قدم کوچکی برداشته‌اند به خوبی تاثیر مستقیم آن را در رشد تولید و فروش و حتی سود بیشتر شاهد بوده‌اند.

تاریخ: شنبه 17 آبان 1393