Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
فولاد نیوز: رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران تاکید کرد: دستیابی به رونق در بخش تولید و صنعت نیازمند تحقق شاخص‌هایی همچون نقدینگی است چراکه صنعت قبل از هر چیز به نقدینگی و پس از آن به آرامش و ثبات نیاز دارد.
به گزارش«فولاد نیوز»، بیژن پناهی‌زاده اظهارکرد: در حال حاضر رونق بخش تولید و صنعت در کشور به عواملی همچون حل مشکلات فضای کسب و کار، پرداخت تسهیلات بانکی با بهره پایین، معافیت‌های مالیاتی و تامین اجتماعی وابسته است.
پناهی‌زاده تصریح‌کرد: باید نرخ ارز تا پنج سال‌آینده کاملا مشخص باشد. این‌که صنعتگران بدانند تا پنج سال آینده نرخ ارز چقدر است، می‌توانند با توجه به این مساله برای تولید و ادامه فعالیت خود برنامه‌ریزی کنند.
وی عنوان‌ کرد: از سوی دیگر ‌صنعت و تولید تحت تاثیر تحریم‌هاست و اگر تحریم‌ها برداشته شوند قطعا تولیدکننده با انگیزه بهتر و بیشتری به سمت تولید خواهد آمد. تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود و رونق اقتصادی به کشور نیاید، جهش بزرگی در بخش صنعت ایجاد نمی‌شود زیرا تمام صنعت و تولید ما وابسته است.
رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران اظهار کرد:‌ مشکلات صادرات، گرانی مواد اولیه، سرمایه در گردش و نبود تسهیلات بانکی با بهره مناسب و مشکلات نقل و انتقالات پول در صادرات را می‌توان از جمله مشکلات صنعت محسوب می‌شود.
تاریخ: دوشنبه 19 آبان 1393