Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت:‌ متاسفانه پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده فقط مختص تولیدکنندگان و سنگینی این بار فقط بر دوش تولیدکننده است.

 

فرامرز احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌خوزستان، اظهار کرد:‌ اگرچه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قانون خوبی است و ما با این قانون مشکلی نداریم اما اجرای این قانون دارای نقص است. در واقع مالیات بر ارزش‌افزوده باید از مصرف‌ کننده اخذ شود.

 

وی افزود: در کشورهای دیگر پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده موجب رونق اقتصاد و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی می‌شود اما در کشور ما پرداخت این مالیات بیشتر بر دوش تولیدکننده است. تولیدکننده‌ای که خود از مشکلات مختلفی همچون کمبود نقدینگی و مشکلات فضای کسب و کار رنج می‌برد با پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده‏، نقدینگی آن به شدت کاهش می‌یابد و در این شرایط قطعا کاهش اشتغال و تولید را باید انتظار داشته باشیم.

 

وی ادامه‌داد: در کشور ما سیستم نسیه فروشی حاکم است و تولیدکنندگان ابتدا محصول خود را می‌فروشند و در آینده پول آن را دریافت می‌کنند اما با این وجود موظفند مالیات بر ارزش‌افزوده را در موعد مقرر پرداخت کند در حالی که نقدینگی ندارند.

 

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان بیان‌کرد: قرار است لایحه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مورد بررسی قرار گیرد که انتظار داریم در این بررسی‌ها به پیشنهادات و نظرات مودیان مالیاتی به‌ویژه تولیدکنندگان، توجه و ایرادات مطرح شده در قانون جدید اعمال شود.

 

احمدی‌نژاد گفت: امیدواریم با رفع اشکالات، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت درست و اصولی وضع و اجرا شود.

1
تاریخ: دوشنبه 19 آبان 1393