Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ایران گفت: از مجموع 500 تا 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور در سال جاری 24 درصد مربوط به صنایع کوچک کشور است.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا در کهگیلویه و بویراحمد، علی تعقلی در نشست مطبوعاتی در یاسوج اظهار کرد: این صندوق به موجب قانون از هشت سال پیش در کشور راه‌اندازی شد و 100 درصد دولتی و زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

 

وی اظهارکرد: از مجموع 500 تا 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور در سال جاری نیمی از آن مربوط به باز تقسیط‌ ها و مانده تسهیلات بود و پول جدیدی نیست که دوباره به شبکه برگردد.

 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ایران خاطرنشان کرد: از این میزان 32 درصد آن مربوط به بخش صنعت بوده که تقریبا 24 درصد آن مربوط به صنایع کوچک در کشور است.

 

تعقلی تصریح کرد: لازم است در کشور توجه بیشتری به صنایع کوچک شود تا تولید و اشتغال رونق بیشتری پیدا کند و اگر با هر 500 تا یک میلیارد تومان برای هر نفر در صنایع بزرگ اشتغال‌زایی ایجاد شود در صنایع کوچک با هر 50 میلیون تومان می‌توان برای هر فرد شغل ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: هم اکنون سقف ضمانت برای هر واحد صنعتی کوچک از محل این صندوق یک میلیارد تومان است که در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ درصد اصل، سود و تسهیلات اعطایی را ضمانت نامه صادر می کنیم.

 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ایران با اشاره به توجه ویژه‌ای که در این صندوق به استان های محروم شده است، اضافه کرد: در استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد به دنبال تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک هستیم و اکنون سقف ضمانت صندوق برای استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی این صندوق تا هشت میلیارد تومان است.

 

تعقلی بیان کرد: در صورت نیاز استان و استقبال متقاضیان این میزان را تا سه برابر افزایش خواهیم داد.

تاریخ: دوشنبه 19 آبان 1393