Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

بخش خصوصي به عنوان سربازان اصلي در فعاليت هاي اقتصادي بايد با حضور چشمگير، توسعه تجارت را با عراق افزايش دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، يحيي آل اسحاق، رئيس اتاق بازرگاني تهران در نخستين اجلاس بين المللي تجارت ايران و عراق اظهارکرد: امروز شرايط مطلوبي در کشور عراق به وجود آمده است و اميدواريم با روي کار آمدن دولت جديد و برطرف شدن مشکلاتي همچون داعش به کمک مردم و ثبات امنيت موضوعات حاشيه اي براي تجارت برطرف شود.
وي ادامه داد: روابط تجاري جمهوري اسلامي ايران و عراق درحوزه هاي مختلف درجريان است؛ ضمن اينکه دو همسايه دومين شريک اقتصادي يکديگر در حوزه تجارت هستند؛ با اين همه بايد مقدار تجارت فعلي به دو برابر افزايش يابد که اين موضوع امکان پذير است.
وي با اشاره به حجم تجارت بين دو کشور تصريح کرد: بايد از ميزان تجارت 15 ميليارد دلاري امروز در نخستين فرصت آن را به 30 ميليارد دلار برسانيم و اتاق بازرگاني آمادگي هرگونه همکاري را براي اين افزايش اعلام مي کند.
وي با اشاره به مشکلات دو طرف گفت: لازمه رفع برخي از مشکلات توافق طرفين براي رفع مشکلات تجاري، ارائه تسهيلات و تشويقات و زمينه سازي براي افزايش سرعت حرکت در روند تجارت مابين دو کشور است.
رئيس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به انگيزه تجارت بين دو کشور گفت: آنچه که ما شاهد هستيم تلاش خوب مسوولين دولتي دو کشور است که آن ها نيز به دنبال رفع اين مشکلات هستند.
وي در پايان گفت: رياست جمهوري، رئيس مجلس و معاون اول رئيس جمهور به دنبال شکل گرفتن توسعه تجارت با عراق هستند و ما به عنوان سربازان و فعالان اقتصادي بايد با انگيزه بيشتري و همچنين جسارت بيشتري براي توسعه صادرات کشور در بازارهاي عراق حضور پيدا کنيم.

 

1
تاریخ: سه شنبه 20 آبان 1393