Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران گفت: از 10هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که قرار بود به صنایع کوچک داده شود تا به امروز ریالی پرداخت نشده است.

سید ابریشمی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تاکنون اقدامات لازم برای ارائه‌ی این تسهیلات به صنایع کوچک انجام شده است، اما تا به حال پرداختی صورت نگرفته که امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

 

 

وی هدف از ارائه‌ی این تسهیلات را فعال‌کردن برخی از واحد‌های متوقف و افزایش کارایی واحد‌هایی که ظرفیت زیر 50 یا 70 درصد را دارند عنوان و اظهار کرد: تعداد واحد‌های متوقف اما قابل راه‌اندازی صنایع کوچک 40 درصد و واحد‌هایی که زیر ظرفیت 50 یا 70 درصد کار می‌کنند حدود 20 درصد واحد‌های صنایع کوچک است که امیدواریم بتوانیم با این میزان تسهیلات ظرفیت این واحد‌ها را کامل کنیم.

 

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران ادامه داد: این میزان قطعا تاثیر قابل توجهی برای بخش صنایع کوچک دارد، اما این‌که تمام مشکلات از این طریق برطرف شود قابل تصور نیست، اما می‌توان گفت که از این طریق بخش اعظمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

 

سید ابریشمی با بیان این‌که صنایع کوچک نیازمند چنین حمایت‌هایی است، گفت: ارائه‌ این تسهیلات می‌تواند جریان اقتصادی خوبی را در واحد‌های کوچک صنعتی به وجود آورد.

 

 

وی با اشاره به برنامه ششم دولت اظهار کرد: از آنجایی که در برنامه ششم مسائل کلان اقتصادی مطرح می‌شود نمی‌توان انتظار داشت که به مشکل نقدینگی صنایع کوچک نیز توجه شود، چرا که عموما مسائلی که در برنامه ششم مطرح می‌شود باید زمینه‌ساز توسعه صنعتی کشور را فراهم کند.

 

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران ادامه داد: اگر قرار باشد زمینه‌های حمایت‌های کوتاه‌مدت یا بلند‌مدتی برای صنایع کوچک مطرح شود، معمولا این امر در برنامه‌های بودجه سالانه کشور لحاظ می‌شود و در برنامه‌های کلان پنج ساله به ریز مسائل مالی و گردش‌های مالی اشاره نمی‌شود.

 

 

سید ابریشم با اشاره به مشکلاتی که در گذشته در زمینه‌ی مالکیت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد برای صنایع کوچک وجود داشت، اظهار کرد: در مناطق آزاد به صورت طبیعی سازمان مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند و ما نیز متولی 11 منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

 

 

وی ادامه داد: این مسوولیت به این معناست که این 11 منطقه می‌توانند از امکاناتی که در اختیار صنایع کوچک است استفاده کنند.

صادرات 100 میلیون دلاری صنایع کوچک

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران با اشاره به میزان ارز‌آوری و صادرات صنایع کوچک گفت: حدود 2000 واحد از صنایع کوچک از حدود 800 هزار واحد صنعتی صادر‌کننده هستند.

 

 

وی ادامه داد: از آنجایی که واحد‌های صنایع کوچک به تنهایی نمی‌توانند به صادرات بپردازند صادرات در واحد‌های صنایع کوچک مقدار قابل توجهی نیست.

 

 

سید ابریشمی با بیان این‌که صادرات صنایع کوچک در سال گذشته حدود 100 میلیون دلار بوده است، گفت: با ایجاد خوشه‌های صنعتی تلاش داریم که این میزان را در سال آینده افزایش دهیم.

تاریخ: چهارشنبه 21 آبان 1393