Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لایحه تشکیل سازمان نظام مهندسی صنعت در حال بازنگری و اصلاحات است تا پس از تائید مهندس نعمت زاده به هئیت دولت ارسال شود.

به گزارش شاتا؛ منصور انبیاء در دومین نشست تخصصی هم اندیشی مدیران انجمن های فنی و مهندسی با اشاره به اینکه در صورتی که این لایحه تصویب و اجرا شود می توان شاهد حل بسیاری از مشکلات و مسائل واحدهای فنی و مهندسی در کشور بود افزود: در حال حاضر این لایحه در دستور کار شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است تا با نگاهی کارشناسانه و توجه به همه جوانب مورد بررسی و اصلاح قرار بگیرد .
وی یادآور شد: لایحه تشکیل سازمان نظام مهندسی صنعت از سال 76 13 آغاز و پس از طی مراحل و پیگیریهای مکرر در سال 1386 توسط وزارت صنایع و معادن وقت با جدیت دنبال و در دولت مطرح شد که در نهایت در فروردین ماه سال 1392 مسکوت باقی ماند.
انبیاء ادامه داد: این مهم از زمان شکل گیری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری جدی قرار گرفته است تا با بازنگری ، اصلاحات، اظهار نظر و تائید وزیر به هیئت دولت ارسال شود.
مدیرکل دفترآموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری این نشست تصریح کرد: با توجه به پایدار بودن فعالیتهای خدمات فنی و مهندسی در توسعه همه جانبه ،از این رو بسیاری از کشورهای پیشرفته از بکارگیری خدمات فنی و مهندسی در موفقیتهای خود بهره فراوانی می برند امری که متاسفانه در کشور ما کمتر مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تمرکز بر خدمات فنی و مهندسی و توجه به جایگاه آن در کشور ما بیشتر در حد شعار است خاطرنشان کرد: ما در وزارتخانه تلاش می کنیم تا در زمینه تدوین سیاستگذاری و اجرای آن دراین راستا بیش از گذشته سهیم باشیم.
انبیاء در ادامه با اشاره به وجود 11 هزار واحد فنی و مهندسی که پروانه بهره داری دارند افزود: در این نشستها به دنبال ارائه راهکارهای لازم برای تسریع در امور و انجام اقدامات موثر برای ارتقاء این جایگاه هستیم.
وی همیچنین به نامگذاری روز 24 آذر ماه به عنوان روز صنعت خبر داد و گفت: با رایزنی های انجام شده روز 24 آذر در ایام هفته پژوهش به عنوان روز صنعت شناخته شد که حاکی از نقش پژوهش در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است .
گفتنی است: دراین نشست که با حضور مدیران و نمایندگان انجمن های مهندسی ، سازمانهای تحت پوشش و دفاتر تخصصی وزارتخانه برگزار شد به بررسی وضعیت فعالیت واحدهای خدمات فنی و مهندسی با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور ،ارائه راهکار جهت تسهیل هر چه بیشتر فعالیت واحدها و تویعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ،بررسی نحوه اعطای تسهیلات و ضمانت نامه ها و حمایت و تقویت واحدهای خدمات فنی و مهندسی و حمایت از واحدهای خدمات فنی و مهندسی در زمینه برقراری و تقویت ارتباطات و حضور در نمایشگاههای بین المللی پرداخته شد.
همچنین دراین نشست ، نماینده هایی از صندوق ضمانت صادرات و شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران به برنامه ها و حمایت های خود در راستای صدور خدمات فنی و مهندسی اشاره کردند.

1
تاریخ: چهارشنبه 21 آبان 1393