Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

'محمدعلی یوسفی' روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: هم اکنون 80 درصد از کارهای عمرانی برای محوطه سازی شهرک تخصصی فرش ایران در بجنورد نیز به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: امکانات زیرساختی مورد نیاز برای تجهیز کارگاه برای ساخت واحدهای مورد نیاز صنعت فرش دستباف در شهرک نیز تامین شده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: این استان 9 درصد تولید فرش کشور را بر عهده دارد و 21 هزار بافنده نیز در امر فرش دستباف فعالیت دارند.

به گفته وی در این استان 108 تعاونی فرش و 40 واحد تولیدی و صنعتی فرش بافی وجود دارد.

وی میانگین تولید فرش دستباف در استان را حدود 400 هزار متر مربع در سال اعلام کرد.

یوسفی مهم ترین مشکل تولید فرش در استان را کمبود امکاناتی نظیر رنگرزی، قالیشویی، پرداخت و صندوق حمایت از فرشبافان اعلام کرد.

وی ناکافی بودن اطلاعات فرشبافان، بی شناسنامه بودن فرش، نبود طرح مدون و تامین مواد اولیه مرغوب را از دیگر معضل فرشبافی در خراسان شمالی دانست.

وی افزود: با فعال شدن شهرک تخصصی فرش ایران امکانات مورد نیاز از قبیل رنگرزی، پرداخت، قالیشویی و سایر تجهیزات مورد نیاز صنعت فرش دستباف تامین می شود و تا حد زیادی مشکلات فعلی فرشبافان استان نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: این شرکت برای کمک به توسعه فرش دستباف بخصوص در امر بازاریابی خوشه صنعتی فرش را در دستور کار قرار داده است.

وی شرکت دست اندرکاران صنعت فرش استان در نمایشگاه های داخلی و خارجی و دریافت غرفه اختصاصی فرش در نمایشگاه فرش تهران را از دستاوردهای مهم خوشه صنعتی فرش اعلام کرد.

استان خراسان شمالی دارای 14 شهرک و نواحی صنعتی با حدود 120 واحد تولیدی و صنعتی فعال و سرمایه گذاری 20هزار میلیارد ریالی است که حدود دو هزار نفر در این شهرک ها و نواحی صنعتی اشتغال دارند.

تاریخ: شنبه 24 آبان 1393