Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت با موانعی که سر راه بخش خصوصی قرار می‌دهد، جدی ترین رقیب بخش خصوصی به حساب می آید.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، محسن جلال پور در نشست رییس سازمان امور مالیاتی کشور با فعالان اقتصادی بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی به شدت از رقابت‌های ناعادلانه‌ای که در ارائه خدمات صورت می گیرد، گله‌مند است.

 

وی با اذعان به اینکه شرایط کشور روزی بهتر می شود که منابع مالیاتی باعث هزینه کرد و پرداخت ها باشد، ادامه داد: عدالت هزینه و پرداخت ها باید در همه ابعاد و همه بخش ها به ویژه بخش خصوصی صورت گیرد زیرا معتقدیم که در شرایط فعلی به دلیل اینکه بخش های خصوصی توانمند نشده‌اند با عدم توسعه و رشد خود و به تبع کشور مواجه هستند.

 

جلال پور با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی بارور شود، اضافه کرد: مشکلات این بخش در استان کرمان نسبت به سایر استان ها مضاعف‌تر است زیرا بسیاری از آسیب‌ها همچون خشکسالی و بحران آب عمدتا گریبان‌گیر استان کرمان است.

 

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه اخذ مالیات تاثیر بسزایی در عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی دارد، تصریح کرد: زمانی که شرایط اخذ و تخصیص مالیات در استان مناسب نباشد و بخش خصوصی دائم با مشکلات عدیده مواجه باشد نمی توان توقع داشت که سرمایه‌گذار اقدام به مشارکت در طرح های اقتصادی استان کند.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد با آینده‌نگری و اتخاذ تصمیمات اصولی و کارشناسی بستر ایجاد شرایط بهتر را برای توسعه اقتصادی استان فراهم آوریم.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست برخی از فعالان بخش خصوصی در خصوص مشکلات خود با رییس سازمان امور مالیاتی کشور به بحث و گفتگو نشستند.

1
تاریخ: شنبه 24 آبان 1393