Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

‌‌دبيرکل اتاق بازرگاني ايران گفت: صادرات غيرنفتي ايران به 48 ميليارد دلار مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، نقره‌کار شيرازي امروز در بيستمين همايش ملي صادرات غيرنفتي کشور افزود: اين ميزان صادرات غيرنفتي مي‌تواند مقدمه‌اي براي ورود به صحنه اقتصاد جهاني باشد.
وي افزود: هر چند ساختار اقتصاد ما دولتي است ولي بخش عمده آن متعلق به بخش خصوصي است و فعالان اين بخش در شرايطي دشوار فعاليت مي‌کنند.
نقره‌کار شيرازي رقابت با اين حجم از برندهاي معروف دنيا را مشکلي براي بخش خصوصي دانست و افزود: هر چند اين رقابتي نابرابر است اما راه چاره و درمان اقتصاد ما را غيراز صادرات نبايد در محور ديگري جستجو کرد.
دبير کل اتاق بازرگاني ايران گفت: ما موفق شديم با وجود همه مشکلات ،‌پله‌هاي ترقي را يکي پس از ديگري برداريم و نتايج اين گونه اجلاس‌ها در شکوفايي اقتصاد و صادرات نمود داشته باشد.
نقره‌کار شيرازي با اشاره به اقدامات خوب دولت يازدهم براي احياي اقتصاد کشور گفت: مبناي اقتصاد مقاومتي برنامه‌ريزي دقيق ، توجه به زيرساخت‌هاي اقتصادي کشور ، مقاوم‌سازي و انعطاف پذيري است.
دبيرکل اتاق بازرگاني ايران با تاکيد بر اينکه دولت توجه ويژه‌اي به بخش خصوصي دارد گفت: تاثير مقررات و ايجاد ثبات در صادرات ، قانون بهبود فضاي کسب و کار ، بحث بررسي قوانين مخل و مخرب در امور اقتصادي از جمله اقدامات دولت براي کمک به اين بخش است.
وي با بيان اينکه آذربايجان‌شرقي در نقطه جغرافيايي مطلوبي واقع شده است افزود: وجود جاده ابريشم در اين مسير مزيت بزرگي است و طبق برنامه بايد از امکانات و ظرفيت‌هاي موجود و وضع جغرافيايي اين استان بهره‌هاي لازم را ببريم

 

1
تاریخ: یکشنبه 25 آبان 1393