Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران، روسای کمیسیون ها و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای انجمن ها و اتحادیه های مرتبط، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز بکار می کند.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته؛ در این نمایشگاه بیش از 135 شرکت داخلی و خارجی، جدید ترین و نوین ترین دستاوردها ، تولیدات و صنایع و تجهیزات حوزه صنعت چرم را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد. 

در اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته علاوه بر تولید کنندگان داخلی ، شرکت ها و تولیدکنندگان برخی کشورها ، از جمله شرکت هائی از کشورهای ایتالیا، ترکیه ، چین ، عراق ، آلمان و فرانسه حضور و مشارکت داشته دارند .

اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته در سالن های 6-7 و سری 25 نمایشگاه بین المللیتهران برگزار خواهد شد.

حضور هیئت بزرگ و تجاری40 نفره کشور ایتالیا و همچنین حضور(یونی دو) بزرگترین شرکت و انجمن صنعت چرم جهان در نمایشگاه چرم تهران ، یکی از رویدادهای مهم اقتصادی و تجاری این حوزه محسوب می شود. 

با وجود این که  این نمایشگاه ، اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته محسوب می شود اما استقبال از آن بسیار خوب بوده است و تاکنون بیش از 5 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی زیر پوشش نمایشگاه قرار گرفته است البته بیش از این دو دوره نمایشگاه چرم بصورت داخلی در هتل المپیک تهران برگزار شده بود اما این نمایشگاه بصورت بین المللی برپا می شود. 

در اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته؛ انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف های مختلف اداری ، زنانه ، مردانه ، اوناع کفش های چرمی مردانه و زناه ، محصولات لایه چرمی، انواع لباس های چرمی ، انواع چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاههای لیزری، دستگاه پرس،دستگاههای جین زن، انواع ماشین های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات ارائه و به نمایش عموم گذاشته می شود.  
اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته ، با همکاری و مشارکت؛ انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته،اتحادیه کفش دست دوز ، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان ، اتحادیه تولید چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار می شود.

معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها،شرکت ها و کارگا های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمنديهاي صنعت چرم کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بيشتر فناوريهاي روز به كشورمان ، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت چرم ، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار ؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است .
 
چرم از گذشته در جهان جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شد و کماکان هم برندها و نام‌های بزرگ برای تولیدات خود از چرم استفاده می‌کنند. ایران با پیشینه سه‌ هزارساله، اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده چرم جهان است. آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می‌دهد که ایرانیان حدود 1500 سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می‌کردند. اولین کارخانه چرم‌سازی ایران در سال 1312 در همدان و دومین کارخانه در سال 1314 در تبریز تأسیس شد. در این میان کشوری که صنعت چرم را به رونق و شهرت جهانی رساند کشور ایتالیا با تولید و صادرات محصولات متنوع از پوست‌های مختلف بود.

 البته امروز هم ایران هم جزو ۳ کشور اصلی درتولید پوست و صادرکننده محصولات نیم ساخته است. کشورمان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های صنعت دباغی در جهان در بحث چرم سبک محسوب می شود. البته صنعت چرم سازی سبک در ایران متاسفانه بسیار اندک است و از آنجایی که میزان پوست استحصالی بسیار بالاست و میزان مصرف داخلی تنها امکان جذب ۱۰ تا ۱۵ درصد مقدار پوست موجود در بازار داخلی را دارد، لذا مازاد آن بصورت نیمه ساخته شده صادر می شود.در این راستا، چیزی در حدود ۸۵ درصد از کل میزان صادرات پوست ما به صورت سالامبور و وتبلو که محصول نیم ساخته هستند صادر می‌شود.میزان ارزآوری این محصول سالانه حدود 200 میلیون دلار است .

متاسفانه در حال حاضر این صنعت کشورمان با مشکلات بسیار عدیده مواجه شده است و تنها چند کارخانه تولید چرم وجود دارد که متاسفانه تجهیزات و دستگاههای تولید شان نیز مستهلک شده است .

اولین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته از فردا 26 تا 29 آبان ماه هر روز از ساعت 9 تا 16در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است .

1
تاریخ: یکشنبه 25 آبان 1393