Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر اقتصاد بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی، محمد خزاعی - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی - در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری خارجی در شهر صنعتی کاوه در شهرستان ساوه اظهار کرد: براساس آمار و اطلاعات، استان مرکزی از نظر مقدار سرمایه‌گذاری خارجی موفق‌ترین استان کشور به شمار می‌رود که این امر با تلاش‌های مجموعه مدیریتی استان محقق شده است.

وی نیاز کشور را آموزش در حوزه قانون مالیاتی برای سرمایه‌گذاران دانست تا بتوانند با چشم بازتر به کار تولید ادامه دهند و افزود: با آموزش و گسترده شدن حلقه مشاوران مالیاتی در سراسر کشور کمک شایانی به این حوزه خواهد شد.

خزاعی خواستار تغییر نگاه و حسن نیت نسبت به امور مالیاتی شد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکای کشور به منابع نفتی توجه به درآمد مالیاتی در کشور امری انکارناپذیر است.

وی همچنین خواستار تغییر نوع برخورد و تعامل سازمان مالیاتی با مدیران و سرمایه‌گذاران شد و افزود: مدیران مالیاتی باید علاوه بر اعمال قانون در چارچوب ضوابط، مساعدت لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی اظهار کرد: باید فرش قرمز را برای سرمایه‌گذاران داخلی گسترده کنیم و حمایت از آنها در اولویت کاری قرار گیرد اما، متاسفانه رویکرد کشور به حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است. باید با تغییر رویه بسیاری از معضلات کشور در حوزه تولید را برطرف کنیم چرا که حمایت از تولید ملی در گرو حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی است.

خزاعی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی کشور باید برای عزت و اقتدار ایران و آبرومندی اسلامی تلاش کنند، با اشاره به شرایط پیچیده کنونی عنوان کرد: نظام اسلامی مانند کشتی است که در اقیانوس مواج در حال حرکت است و قطعاً اگر کشوری غیر از ایران در این شرایط قرار داشت متلاشی شده بود اما، ایران اسلامی با صلابت در مقابل این امواج سهمگین مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: اگر امروز دشمنان اسلام و گروهک‌های تروریستی همچون تکفیری‌ها و داعش نمی‌توانند به ایران ضربه بزنند به دلیل اعتقادات دینی و ماهیت فرهنگی و اعتقادی ماست که تلاطم‌ها را پشت سر می‌گذارد.

معاون وزیر اقتصاد، توسعه اقتصادی کشور را مایه آبروی کشور دانست و افزود: این قدرت مهمترین دلیلی است که استکبار جهانی و گروه 1+5 را وارد کرده تن به مذاکره با نظام اسلامی بدهند.

به گزارش ایسنا؛ در این دیدار معاون وزیر اقتصاد به همراه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان و مدیران استان از فاز دوم طرح توسعه شرکت هنکل‌پاک‌وش تولیدکننده انواع پودرهای لباسشویی بازدید کردند.

در این جلسه قوانین دست‌وپاگیر مالیاتی، نبود انبار اختصاصی در حوزه گمرک، عدم حمایت کافی از منطقه ویژه اقتصادی کاوه در شهرستان ساوه، ایجاد اختلال در ترانزیت کالا و هزینه بالای آن و لزوم ارائه تخفیفات در مالیات‌ها از جمله مسائلی بود که صاحبان واحدهای تولید و شرکت‌ها به عنوان مشکلات خود مطرح کردند.

1
تاریخ: یکشنبه 25 آبان 1393