Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یدالله صادقی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران به این نکته اشاره کرد که سعی دولت بر این بوده تا در جهت رفع موانع پیش‌پای صادر کنندگان چه موانع خارجی و چه موانع داخلی قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته رشد تولید ناخالص داخلی کم شده بود، اظهارداشت: امسال اعلام شد که در 3 ماهه اول سال 93 در مقایسه با سال 92 این رقم 4.5 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران در مورد کاهش نرخ تورم هم گفت: هم تورم نقطه به نقطه و هم میانگین نرخ تورم امروز در کشور به زیر 20 درصد رسیده است.

صادقی با اشاره به اهمیت ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری افزود: این سیاست‌ها دربردارنده کلید راه حل مشکلات صنعت، تولید، کشاورزی و سایر بخش‌ها است که ما از آن با عنوان تحریم‌های خارجی و داخلی یاد می‌کنیم.

وی گفت: به طور نمونه در زمینه ارتقای جایگاه کسب و کار در کشور آخرین آمارها حاکی از آن است که حدود 20 پله رشد کرده‌ایم و از رتبه 152 به 130 رسیده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ایجاد تسهیلات برای تجارت فرا مرزی را از سیاستهای دولت برشمرد و گفت: کارهای خوبی انجام شده یا در شرف انجام است که ایجاد پنجره واحد برای تسهیل و سرعت دهی در زمینه ورود کالا به کشور از جمله آنهاست.

وی در توضیح نحوه اجرای پنجره واحد گفت: بخشی از این کار به طور نمونه در استان تهران انجام شده و 2200 قلم کالایی که تقاضای زیادی برای ثبت سفارش آنها وجود دارد از طریق سامانه ثبتارش توسط فعالان اقتصادی و از طریق اینترنت انجام می‌شود و به نوعی از یک نبرد بروکراتیک و زمان‌بر نجات پیدا می‌کنند.

صادقی این نوید را داد که تا اسفندماه پنجره واحد در سراسر کشور به اجرا در بیاید و از هم‌اکنون نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت تمام استان‌ها در گنرکات کشور مستقر شده‌اند تا تسهیلات لازم را به بازرگانان ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که صادرات کشور در سال 92 نسبت به سال 91 روند رو به رشدی داشته و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 93 هم افزایش یابد.

وی این را هم گفت که معدل یک تن کالای صادراتی ارزش افزوده چندانی نداشته و بیشتر رشد وزنی داشته‌ است در حالیکه ما برای ایجاد ارزش افزوده در کشور، جلوگیری از خام فروشی و پردازش کالا در راستای صادرات بسیار فرصت داریم.

وی یکی از کارهای زیرمجموعه کاری خود را شناسایی کارخانجات تولیدی راکد در استان تهران اعلام کرد و گفت: از اکنون شروع به شناسایی کارخانجات و شرکت‌هایی که به دلیل عدم وجود سرمایه در گردش مشکلات تولید، نداشتن بازار یا برنامه‌ریزی تولید راکد هستند، هستیم.

به گزارش فارس، در مراسمی که با حضور ید الله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، استاندار تهران و جمعی از صادرکنندگان در هتل اسپیناس برگزار شد 53 صادرکننده نمونه استان تهران که بیشترین حجم صادرات با ارزش افزوده بالا را طی یک سال داشته‌اند، تقدیر شد.

تاریخ: دوشنبه 26 آبان 1393