Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
یک صادرکننده نمونه در حوزه پلاستیک گفت: آن‌هایی که در بدنه اجرایی دولت قرار گرفته‌اند فکر می‌کنند ما مشوق‌های صادراتی را در جیب خودمان می گذاریم در صورتی که زمانی که این رقم به ما اختصاص می‌یابد می توانیم معادل همین میزان را به مشتری تخفیف بدهیم و این یکی از عوامل جذب مشتریان است.
به گزارش نساجی نیوز و به نقل از ایسنا، هوشنگ پارسا در حاشیه همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار کرد: قیمت مواد اولیه در کشور بسیار بالا رفته تا جایی که طبق مصوبه دولت، از تیر ماه اعلام شد که قیمت مواد اولیه وارداتی بر مبنای دلار آزاد محاسبه شود در حالی که واردات قطعات آماده با دلار دولتی انجام می‌شود.

وی افزود: در زمانی محصولاتمان را به 16 کشور صادر می کردیم اما با شدت گرفتن تحریم‌ها کار ما کمی سخت شده و اکنون به 10 کشور صادرات داریم.

پارسا در مورد توسعه بازارهای صادراتی و مشکلات پیش روی گفت: به دلیل بحران‌های منطقه بازار خوب صادراتی عراق و افغانستان به بازارهای ما اضافه شده اما قبل از آن صادرات محدود به کشورهای CIS است درحالی که قبل از شدت تحریم‌ها به کشورهای آلمان و ایتالیا نیز صادرات داشتیم که آن‌ها را از دست دادیم.

وی در بخشی از سخنان خود بسته بودن سیستم بانکی را از مشکلات و چالش‌های مهم برشمرد و تاکید کرد: بسته بودن سیستم بانکی تجارت را با طرف خارجی سخت‌تر کرده است و پیش از این طرف خارجی 10 درصد از مبلغ خرید را می پرداخت و بقیه را در شش ماه پرداخت می کرد ولی برای خرید از ایران در حال حاضر باید پول نقد و با ریسک بالا بدهد و اگر مشکلی نیز ایجاد شود نمی داند چگونه باید کالایش را تحویل بگیرد.

این صادرکننده نمونه که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: اقتصاد و سیاست با هم گره خورده و با هر کشوری که مشکل سیاسی پیدا می‌کنیم بازارهای آن کشور را نیز از دست می‌دهیم.

وی تعطیلات زیاد در کشور را یکی از عوامل مهم در پایین آمدن بهره‌وری دانست و افزود: این موضوع به تجارت ضربه می‌زند و قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

پارسا از روند استرداد مالیات بر ارزش افزوده گلایه کرد و گفت: زمان خرید کالا مالیات بر ارزش افزوده را به دولت می‌پردازیم اما زمانی که کالا را صادر می کنیم و در زمان استرداد این مالیات مدت‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم آن را از دولت بگیریم واین یکی دیگر از چالش‌ها و مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: تولید در هر کشوری به دنبال خود امنیت و عدالت را به دنبال دارد و این درحالی است که ما بیشتر به واردات توجه می کنیم نه تولید.
تاریخ: دوشنبه 26 آبان 1393