Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کل گمرک ایران گفت:‌ تکمیل و توسعه سامانه جامع امور گمرکی، مهمترین برنامه گمرک است و اظهار از راه دور در همه گمرکات اجرا می‌شود

به گزارش فارس به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مسعود کرباسیان در جمع مدیران و کارکنان استان آذربایجان غربی در گمرک سرو- اسن دره، افزود: نتایج و دستاوردهای این سامانه در مدت کوتاهی که از آغاز اجرای آن می گذرد، نشان داده که گمرک تنها با استفاده از ابزارها و تکنولوژی مدرن است که می‌تواند نقش و مسئولیت خود را در تسهیل و توسعه تجارت خارجی به خوبی انجام دهد.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر روش ها و شیوه‌های قدیمی و سنتی دیگر جوابگوی نیازها و توقعات امروزی فعالان جامعه تجاری نیست، بنابراین راه اندازی و توسعه سامانه جامع امور گمرکی و پروژه‌های مختلف آن از جمله سامانه اظهار از راه دور در همه گمرکات کشور الزامی و یک تکلیف به شمار می‌رود.

رئیس کل گمرک ایران در همین زمینه با اشاره به حساسیت و اهمیت گمرکات مرزی واقع شده در استان آذربایجان غربی به ویژه گمرک بازرگان، اظهار داشت: گمرکی که شاهراه ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی است باید قوانین و مقررات و سازو کارهای اجرایی آن نیز بین‌المللی و مطابق با استانداردهای قابل قبول باشد.

کرباسیان تصریح کرد: بهترین راه برای پاسخ‌گویی به انتظارات عاملان اقتصادی و ذینفعان گمرک و همچنین همسویی با تحولات جامعه بین‌المللی، اجرای طرحها و برنامه های مبتنی بر فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی از جمله سامانه های الکترونیکی در گمرک است و ما از همه مدیران می خواهیم که این کار را همچنان در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

رئیس کل گمرک ایران گمرکات مرزی رازی، سرو و تمرچین در استان آذربایجان غربی را از گمرکات مهم کشور خواند و تاکید کرد: توسعه این گمرکات باید مدنظر مسئولان محلی بوده و نسبت به آن آینده نگری وجود داشته باشد.

 

تاریخ: سه شنبه 27 آبان 1393