Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: صادرات غیر نفتی کشور در سال جاری ۱۰ درصد نسبت به مدت گذشته رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، "محسن صالح نیا" ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان فارس تاکید کرد: صادرات غیر نفتی کشور در سال جاری رقمی حدود ۲۷ میلیارد دلار بوده که رشد مناسبی داشته است. وی ادامه داد: در بخش واردات نیز افزایش داشتیم ولی نقطه مثبت این موضوع کاهش واردات در بخش مصرف است. معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت یادآور شد: اگر خواهان صادرات مناسب هستیم باید تولیدات با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشیم که در این میان کمبود نقدینگی مهمترین مشکل بخش تولید است.
صالح نیا افزود: در خوشبینانه ترین حالت سالانه برای بخش تولید ۱۵۰ هزار میلیارد تومان لازم داریم که تا پایان سال ممکن است به ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد که این نشان از فاصله داشتن ما با میزان لازم است. وی با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات باید ۶۰ درصد از کل به تولید تخصیص داده شود، گفت: متاسفانه امروز تنها ۳۰ درصد تسهیلات ما به تولید اختصاص دارد که از حالت عادی بسیار دور است.
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت افزود: در حال حاضر هفت هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند که البته سه نشست با بانک ها برگزار شد و دستورات مختلفی در خصوص تسهیل امور داشته و به استانها نیز ابلاغ شده است. صالح نیا تاکید کرد: اتفاق خوبی که روی داده یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش یارانه ها به بخش تولید اختصاص داده شده اما تاکنون رقمی در این خصوص پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: لایحه ارتقاع نظام مالی نیز در حال تنظیم است که به زودی به مجلس ارائه می شود که به طور حتم در جهت تولید بهتر می تواند موثر باشد. معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت با بیان اینکه تمامی مشکلات را به دولت ارائه کرده ایم، گفت: در حال حاضر هیئت دولت از تمامی مشکلات بخش صنعت اطلاع دارد.
صالح نیا ادامه داد: طی هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد رشد تولید داشته ایم در فولاد و مس هفت درصد رشد، خودرو ۷۰ درصد رشد، پتروشیمی هشت درصد اما آلومنیوم و سیمان هفت درصد کاهش داشته ایم.

تاریخ: شنبه 1 آذر 1393