Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون حقوقي رييس جمهور گفت: تمامي قوانين مزاحم بر سر راه کارآفرينان حذف خواهد شد تا آن ها با امنيت بيشتري به فعاليت هاي اقتصادي بپردازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، الهام امين زاده معاون حقوقي رييس جمهور در کنفرانس ملي کارآفريني و توليد ملي با اشاره به آنکه امروز درعصر خلاقيت زندگي مي کنيم، اظهار داشت: امروز در شرايطي هستيم که اقتصاد صنعتي بايد به اقتصاد دانش بنيان تبديل شود و بايد از تمامي نيروهاي کارآفرين خود بهترين استفاده و نهايت بهره وري را ببريم.
وي ادامه داد: طبق اسناد بالادستي کشورمان بايد به کشوري توسعه يافته تبديل شويم که کارآفرينان باعث پيدايش نوآوري در صنعت و اقتصاد شوند و ضمن آنکه کارآفريني که خود را به خطر مي اندازد نياز به استقلال دارد و بايد از اين رو الزامات و نيازمندي ها و حمايت هاي لازم را از اين دسته افراد فراهم کرد.
معاون حقوقي رييس جمهور با اشاره به اسنادي همچون سند چشم انداز و سياست هاي اصل 44، تصريح کرد: به طور کلي با نگاه به قوانين کشور در مي يابيم که از حيث قانون دچار خلاء و کمبود نيستيم و بيشتر در حوزه هايي مانند اشتغال و کارآفريني ناز به اجراي صحيح اين قوانين داريم.
وي ادامه داد: شايد تصور بر آن باشد که دولت بايد اشتغال زايي کند اما وظيفه دولت ايجاد وسيله اي براي ايجاد شغل است و برهمين اساس فعال ساختن بخش خصوصي از اولويت هاي بزرگ دولت است.
امين زاده گفت: اگر بخش خصوصي کشور فعال شود کمک بزرگي به کشور انجام داده ايم. فضاي کشور بايد به گونه اي باشد که کارآفرينان از امنيت خاطر خوبي بهره مند باشند ضمن آنکه فضاي اقتصادي کشور حتي با وجود تحريم ها از ثبات خوبي برخوردار باشد.
معاون حقوقي رييس جمهور با اشاره به آنکه دولت با تمام وجود براي کشور کار مي کند تاکيد کرد: همواره در هيات دولت اين موضوع مطرح مي شود که هر فردي که به فکر اشتغال و دلسوز دولت است نبايد زمين بخورد.
وي در پايان گفت: همواره در تلاش هستيم که قوانين مزاحم کسب و کار را از سر راه کارآفرينان برداريم و در طي ماه 2 جلسه را با اتاق بازرگاني پيرامون قوانين بررسي مي کنيم.

1
تاریخ: شنبه 1 آذر 1393