Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران در اختتاميه پنجمين اجلاس اتحاديه امان تاکيد کرد: تجارت و سرمايه گذاري امن در کشورهاي اسلامي توسعه يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، پنجمين اجلاس ساليانه اتحاديه بيمه گران اعتبار صادراتي و سرمايه گذاري در کشورهاي مسلمان موسوم به اتحاديه امان که امسال به ميزباني ايران در تهران برگزار مي گرديد با برگزاري نشست مجمع عمومي به کار خود پايان داد.
طاهر شه حامد، مدير عامل صندوق اظهار داشت: هدف از فعاليت اتحاديه امان، ايجاد بستر مناسب جهت تجارت و سرمايه گذاري امن در کشورهاي عضو است و اين فضا بايد گسترش يابد تا امکان فعاليت بيشتر و توسعه تجارت ميان اعضا و افزايش جريان هاي سرمايه اي به داخل کشورهاي عضو بيش از پيش فراهم شود.
وي با اشاره به نقش کليدي صندوق در هيات مديره اين اجلاس، اظهار داشت ميزباني اين اجلاس توسط جمهوري اسلامي ايران درست در فضاي تشديد مذاکرات هسته اي و حضور بالغ بر 60 نماينده از کشورهاي مختلف و مدعوين اروپايي و کشورهاي خاور دور، نشانگر بهبود نگرش کشورهاي منطقه و جهان نويدبخش توسعه مناسبات و افزايش تعاملات بين المللي و منطقه اي در شرايط فعلي و همچنين پس از رفع کامل تحريمها است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا امکان انتقال دبيرخانه اجلاس اتحاديه امان به ايران وجود دارد توضيح داد: هم اکنون بر اساس منشور اتحاديه امان، دبيرخانه اجلاس مي تواند صرفا بين موسسه چند مليتي بيمه اعتبار صادراتي و سرمايه گذاري ICIEC مستقر در عربستان و يا موسسه بيمه صادرات و سرمايه گذاري «ضمان» کويت هر دو سال يکبار جابه جا شود و ساير اعضا امکان انتقال دبيرخانه دائمي آن را به کشور خود ندارند.

 

تاریخ: شنبه 1 آذر 1393