Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

هفدهمین نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف که براساس نظرسنجی‌های انجام شده از جذاب‌ترین نمایشگاه‌های اصفهان محسوب می‌شود، از ۲ تا ۷ آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، در این دوره 140 مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، قم، فارس، تهران و کرمان حضور دارند.
با همکاری انجمن طراحان فرش اصفهان، دانشگاه هنر، دانشگاه کاشان و دانشگاه پیام نور، فعالیت کارگاه‌های فرش دستباف و مراحل طراحی تا تولید فرش به‌نمایش در‌می آید.
حضور سفیر بوسنی، کارداران سفارت اوکراین، دبیر نخست و دبیر دوم سفارت ونزوئلا در جمع مقامات استانی و کشوری حاضر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و بازدید از نمایشگاه از جمله اتفاقاتی بوده که می‌تواند نگرانی تولیدکنندگان فرش دستباف از کاهش خرید کشورهای مختلف را برطرف کند.
حضور مدیرعامل مرکز ملی فرش ایران و استاندار اصفهان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که ساعت 10 صبح روز یکشنبه 2 آذرماه در سالن همایش نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود، تا این لحظه قطعی است.
همچنین در روزهای برپایی نمایشگاه از چهره‌های نامدار هنر- صنعت فرش ایران به‌عنوان چهره‌های ماندگار و تنی چند از بافندگان تجلیل می‌شود.
مطابق سال‌های گذشته هر یک از 3 سالن نمایشگاه به‌نام یکی از اساتید این حوزه نامگذاری شده است.
بر این اساس امسال تولیدکنندگان، صادرکنندگان و هنرمندان بخش‌های مختلف صنعت فرش، تولیدات خود را در زمینه تولید و عرضه نفیس‌ترین فرش‌های دستباف کرک و ابریشم اصفهان، فرش نائین، فرش تمام ابریشم قم، گبه، گلیم فرش، چرم فرش، فرش بیجار، قالی‌های روستایی و عشایری، گلیم و گبه بختیاری را در سالن های استاد اکبر زرین‌منش، استاد حاج جابر جعفری‌فرانی و استاد محمد صیرفیان به نمایش می‌گذارند.
در سالن هنرمندان، تولیدات فرش دردشتی، فرش صیرفیان، فرش عصاچی، برادران صفدرزاده حقیقی، ماهانی، اصفهان فرش مکاری، اصفهان فرش حبیبیان و اصفهان مهدی‌ئی به‌عنوان مشارکت‌کنندگان شاخص اصفهانی حضور دارند.
هفدهمین نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف در ساعات بازدید 14 الی22 میزبان علاقمندان و متخصصان این عرصه است.
همچنین غرفه ثبت نام پاویون ایران در نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش، کف‌پوش و دیوارپوش خاورمیانه در این نمایشگاه دائر است.
این نمایشگاه از تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه 1394 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هماهنگی و مدیریت ثبت‌نام مشارکت‌کنندگان ایرانی آن را برعهده دارد.

1
تاریخ: یکشنبه 2 آذر 1393