Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

و واردات سازمان توسعه تجارت از اجرای فاز دوم ثبت سفارش الکترونیکی کالاها خبر داد و گفت: از این پس 3200 ردیف تعرفه به صورت الکترونیکی ثبت سفارش می‌شود و تمامی مراحل این امر از ابتدا تا انتها بر عهده متقاضیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس حسینی گفت: با اجرای فاز دوم ثبت سفارش الکترونیکی، در حدود نیمی از تعرفه‌های وارداتی به صورت اتوماتیک و بدون دخالت کارشناسان ثبت سفارش می‌شوند و متقاضیان با اطلاع از این فرایند می‌توانند بدون حضور فیزیکی کالاهای خود را سفارش دهند.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات افزود: این اقدام را در راستای تسهیل فرایندهای وارداتی دانست و افزود: از آنجا که 85 درصد اقلام وارداتی مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای است این اقدام به روان‌سازی تامین نیازهای بخش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این و در اجرای فاز اول این طرح، ثبت سفارش الکترونیکی بیش از 2 هزار ردیف تعرفه آغاز شد و در فاز دوم نیز با اضافه شدن هزار ردیف تعرفه دیگر، 3200 ردیف تعرفه، الکترونیکی ثبت سفارش می‌شوند و در مراحل بعدی نیز سایر تعرفه‌ها به این روند اضافه خواهند شد.

گفتنی است، فهرست ردیف تعرفه‌های مشمول ثبت‌ سفارش الکترونیکی در سامانه ثبتارش در دسترس است و از این پس پرونده متقاضیان این اقلام، پس از پرداخت اینترنتی کارمزد ثبت سفارش، بدون مراجعه به مراکز ثبت سفارش سطح کشور به صورت خودکار به شعب بانک عامل و گمرکات اجرائی کشور ارسال می‌شود

تاریخ: یکشنبه 2 آذر 1393