Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به نیاز به حمایت دولت از مشارکت کنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: غرفه داران ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از دریافت یارانه بی‌بهره هستند.

به گزارش  مهر، رسول محققیان ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف اصفهان برگزاری این نمایشگاه را تلفیق صنعت و هنر در شهر هنر پرور اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: هنر - صنعت فرش دستباف از نظر فراملی و حوزه صادرات، فرصت‌های بسیار زیادی را پیش رو قرار داده و در دهه‌های متمادی دومین سهم ارزآوری برای کشور پس از نفت را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب بازار فرش ایران اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر جایگاه فرش ایران تضعیف شده و باید اقدامات اساسی برای بازگشت به دوران طلایی این هنر - صنعت در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه هنر – صنعت فرش نیاز به هماهنگی و حمایت مسئولان و انسجام هنرمندان، تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان، طراحان و نقاشان دارد، افزود: بر این اساس برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، نگاه به رویدادی است که می‌تواند بخشی از این نگرانی‌ها را مرتفع ساخته و بیم و امیدهای موجود را راهبری کند.

وی با بیان اینکه توجه به حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند خلا‌ءهای اساسی بخش‌های مهم اقتصادی کشور را مرتفع کند، اظهار داشت: در این راستا شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان علاوه بر برگزاری نمایشگاه سالانه تخصصی صادراتی فرش دستباف برای خارج شدن از مهجوریت صنعت فرش گام‌های بلندی را برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برداشته است.

محققیان در ادامه با تاکید بر اینکه جایگاه هنر – صنعت فرش ایرانی باید بالاتر از جایگاه فعلی‌اش باشد، افزود: متاسفانه تلاش‌های هنرمندان مرد و زنی که در عرصه فرش نقش‌آفرینی می‌کنند آنطور که باید به چشم نمی‌آید که در این راستا مسئولان میراث فرهنگی و مرکز ملی فرش ایران باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به نیاز به حمایت دولت از مشارکت کنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز گفت: در شرایطی که کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته، تسهیلات و یارانه‌های ویژه‌ای را به پاویون کشور خود در نمایشگاه‌های خارجی اختصاص می‌دهند، غرفه داران ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی همواره از این موهبت بی‌بهره بوده و گاه به دلیل هزینه‌های زیاد از حضور در رویدادهای جهانی باز می‌مانند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: چنانچه دولت تسهیلات ویژه‌ای را به این امر اختصاص دهد به صادرات و افزایش درآمد ارزی کمک کرده و فواید آن با بیشترین انتفاع به چرخه اقتصادی کشور بازخواهد گشت.

وی با اشاره به حضور 140 مشارکت کننده در هفدهمین نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف اصفهان افزود: مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، قم، فارس، تهران و كرمان هستند.

1
تاریخ: دوشنبه 3 آذر 1393