Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

صادرکننده بزرگ فرش گفت: هر شخصیتی اگر بتواند در نوع کار خود یک قدم برای کشور خودش بردارد چه در داخل چه در خارج این فرد قابل تقدیر است.
«جوهره انسانی در کسی است که تنها به فکر منافع شخصی خودش نباشد وبرای آینده جوان های مملکت اش کوشش نموده و به فکر کشور و شهر و استانش نیز باشد. کسب درآمد و سپرده های بانکی سخت است ولی هنر نیست» این جملاتی است که نفر اول صنعت فرش ایران به آن اشاره می کند. 
احد عظیم زاده متولد 10 آذر 1336 در ده اسفنجان در شهرستان اسکو می باشد.او در سن هفت سالگی پدرش را از دست داد و به دلیل وضع بد مالی تا 13سالگی شبانه تحصیل کرد ولی اکنون دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت MBA است.وی در حال حاضر پس از 44 سال نام اولین فرد صنعت فرش دستباف ایران را به خود اختصاص داده است. 
عظیم زاده می گوید: هر شخصیتی اگر بتواند در نوع کار خود یک قدم برای کشور خودش بردارد چه در داخل چه در خارج این فرد قابل تقدیر است کسانی که برای کشورهای دیگر فعالیت و خدمت کنند این عمل فی نفسه هیچ ارزشی ندارد. 
عظیم زاده نفر اول صنعت فرش ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی برنا با اشاره به موضوع کارآفرینی گفت: من در حال حاضر قادرم چند نوع تجارت در دست داشته و سعی ام بر این است که کارهایم تک، منحصر به فرد و چشم گیر باشد. به عنوان مثال چهار سال پیاپی با همین فرمول وبه لطف خدا تجارت اولین صادر کننده فرش ایران هستم. می توانم بگویم خلاقیت و در عین حال منحصربه فرد بودن کارهای ما، با توجه به شرایط حال حاضر که اکثر درهای اقتصادی به روی کشور بسته شده است، توانستیم از راه های مختلف به مقصدمان که همان افزایش صادرات ملی است ، برسیم. 
به زبان ساده تر در این رابطه بخواهم مثالی بزنم: اگر شما در اتوبان به رانندگی بپردازید سرعت و دقت بیشتر است و راحت تر می توانید مسیر را طی کرده و به مقصد برسید. اما اگر همین اتوبان بسته شود و شما بخواهید از بیراهه، کوچه پس کوچه، جاده خاکی به همین نقطه مقصود و با همین زمان کوتاه برسید خیلی هنر کردید وهمین ماجرا دقیقا برای ما رخ داد، ما آمدیم در این زمانی که تمام تحریم های نا عادلانه بر کشور اعمال شد و باعث شد که نتوانیم راحت صادرات کنیم ، اما ما توانستیم برتحریم غلبه و روز به روز صادرات ملی مان را افزایش دهیم و این موضوع از الطاف الهی بوده و از محبت انبیا(ع) و ائمه(ع)است که توانستیم به این راه دشواری که در نظر داشتیم طی کرده و با موفقیت به قله مقصد برسیم. 
انسان خطر پذیر 5 درصد باخت و 95 درصد پیروزی دارد 
این تاجر بزرگ با اشاره به پروژه قو الماس خاورمیانه بیان کرد: من با تجاربی که در صنعت فرش پیدا کرده بودم در صنعت ساختمان نیز با موفقیت ورود کردم و با آغاز پروژه بزرگ هتل قو بنده به ازای هر متر مربع داخل ساختمان نه میلیون تومان هزینه کردم و برای اولین بار توانستیم در ساخت و ساز جهانی در بین کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، امارات کابین آسانسور را از قطعات طلا بسازیم، روی این اصل جهانی اندیشیدن، تمام اجناس پروژه قو الماس خاورمیانه از اجناس ساخت خارج و وارداتی است و به عنوان الگوی عملیاتی از بهترین های دنیا استفاده نمودم .حال این دستاورد در معرض دید تمام بازدید کنندگان ایرانی قرار دارد تا همکاران این عرصه را به تولید بهتر از آن دعوت کنم. 
نام و نشان و مدیریت این پروژه در ظاهر به نام احد عظیم زاده است اما حقیقت امر آن است که پروژه قو الماس خاورمیانه و فرش عظیم برای افتخار این مملکت است.پیرامون پروژه متل قو بگویم:الماس قو 35 طبقه است که قرار بود به من 100 میلیارد تومان وام گردشگری با ده، دوازده درصد سود اعطا شود که با افزایش نرخ دلار 300 میلیاردوام می شد ولی تنها 16 میلیارد وام به پروژه ما اختصاص داده شد. 
او علت پیشرفت این پروژه را توکل بر خدا دانست و اظهار امیدواری کرد: در ایران اسلامی این هتل35 طبقه که برای اولین بار احداث شده که دربخش های متفاوت آن ساخت و تزیین اش 65 درصد به اتمام رسیده است.ناگفته نماند بعد از اتمام پروژه به طور تقریبی حداقل 500 واحد و مغازه تجاری ،300 آپارتمان مسکونی و خدماتی،18 رستوران و 19 فست فود ارائه خواهیم داد و این برآورد را داشته ایم که 2000 نفر بعد از بهره برداری پروژه در مجموعه قو به اشتغال بپردازند که اگر متأهل باشند می شود این مجموعه انسانی تحت پوشش مالی 8000 نفر می شود. که این در نظر من کارآفرینی بزرگی است و من از این موضوع خوشحالم. 
چرخش پول در کشور باید جایگزین سرمایه گذاری در بانک ها شود 
این صادر کننده بزرگ فرش با تاکید بر چرخش پول نقد در بازار بیان کرد: از دیدگاه من در معادلات و راهبرد های اقتصادی ، سود بانکی بایدکاهش بیابد تا افراد به جای سرمایه گذاری در بانک ها پول را به طور مستقیم وارد بازار نمایند تا به اقتصاد کشور رونق داده شود و پول در کار ها و فعالیت ها چرخش پیدا کند و باعث اشتغال زایی برای جوانان و قشر آماده به کار شود. برای روشن شدن مطلب این رادر بحث فرش عنوان می کنم که من 700 نفر بافنده در تبریز دارم که هر کدام برای خودشان هنرمند و صاحب ذوق و خلاقیت اند. طرح فرشی را برای اولین بار به آنها واگذار کردم که بسیار با عظمت و با شکوه است به طوری که چهار فرش بزرگ به آنها سفارش دادم که 200 الی 220 نفر در روی هر فرش مشغول کار هستند چون عرض و طول هر فرش 20×20 است جفت 800 متر 600 متر جفت 1200 متر است. 
این اعتقاد من است که همه بافنده های من هنرمند هستند؛ چهارصد پانصد نفر در پروژه قو با من کار می کنند هشتاد نفر نیز در شرکت های من در کنارم هستند به علاوه هنرمندان فرشباف تقریبا 1200- 1300نفر کارمند دارم که افتخار می کنم با هم کار می کنیم. 
در پروژه ها حدود 145 مهندس صفرکیلومتر با تیم بنده کار کردند و همه به مهندسین متخصص تبدیل شدند که این توفیق از نظر من نوعی خدمت و عبادت است. 
فعالیت من در امور خیریه تنها یک وظیفه انسانی است و منتی بر هیچ کس ندارد 
تنها دلیل کارهای خیر من رضای خداوند است نه خود نمایی و مطرح کرن خود ، چون کمک به دیگران و بندگان خدا برایم لذتی بی نهایت دارد. خیلی خرسند شدم از اینکه متوجه شدم رتبه دوم دکترای کشور خانمی است که با پول کمیته امداد درس خونده و پدرش فقیر است. این افراد با کمک بهزیستی و کمک های کوچک عظیم زاده ها و دیگر افراد می توانند بهترین رتبه را بیاورند که در آینده به مدارج عالی تحصیلی نائل شوند زیرا مثل احد عظیم زاده در سختی زندگی کرده و با سختی شروع کرده اند. 
عظیم زاده در ارتباط با کارهای خیرش گفت: من هیچ انتظاری از مسئولین و مردم بابت کارهای خیر نداشته و ندارم.همچنین اگر مدیران و مسئولین کار اداری من را با لطف شان انجام می دهند به دلیل کارهای خیرم نیست و من هیچ انتظاری از آن ها ندارم. 
این را بگویم هر مقدار در توانم باشد بیشتر و والا تر از این نوع فعالیت های عام المنفعه انجام و پایه گذاری خواهم کرد. حتی دوست دارم 50% از اموالم را صرف کارهای عام المنفعه و همیاری با افراد ضعیف کنم و تنها دلیل این موضوع کسب رضای خداست. من1220 بچه یتیم دارم که همه را تک تک و از جان و دل دوست دارم و عشق شان دلم را شاد می کند. 
تاکنون هیچ درخواستی از دولت ها نداشتم با وجود اینکه در صادرات و واردات مشکلات فراوانی داشتم. 
احد عظیم زاده تأکید کرد: با نهایت افتخار می توانم در خصوص طرح، رنگ، سایز فرش دستباف ایرانی در جهت اعتلای ایران اسلامی مشاوره های رایگانی به همه فعالان این عرصه ارائه بدهد و هیچ دریغی نخواهد داشت. 
کارآفرین بزرگ کشور در ادامه گفت: این فرصت را ندارم که برای هیچ ارگانی یا سازمان و وزارتخانه ای به عنوان مشاور و... باشم و نمی توانم در زمینه سیاسی فعالیت کنم چون خود را در مرتبه ای نمی بینم که بتوانم به عرصه سیاست گام بگذارم اما در زمینه صنعت فرش صاحب اندیشه، هنر و خلاقیت هستیم چرا که در این زمینه خاک این صنعت را خورده ام. 
همه رسانه ها برای مشکل کشور گام بر می دارند 
وی با تأکید بر نقش رسانه افزود: در حال حاضر رسانه های تصویری همچون تلویزیون برای اکثر بازرگانان قابل دسترس و مفیدتر هستند زیرا در طول روز فرصت فعالیت از شبکه های اجتماعی و بازدید از سایت های خبری برای این افراد وجود ندارد ولی بررسی همه رسانه ها در صورت داشتن زمان و فرصت بسیار مفید خواهد بود. با این وجود همه رسانه ها برای مشکل کشور گام بر می دارند و من از یکایک آن ها نهایت تشکر را دارم و برای همه این عزیزان فرهنگی آرزوی سلامتی دارم. 
در پایان اگر بخواهم جمله ای خدمت تان بگویم این است که ،اگر 100 نفر از افراد بزرگ و پیشکسوت کشور بنای و خیری برای مردم به یادگار بگذارند آن افراد بزرگ ، ماندگار خواهند شد. در واقع من عظیم زاده کسی نیستم ولی این بنا دیگر ماندگار است و افتخارش نیز برای ایران اسلامی و مردمش سالها خواهد ماند. 
از نمونه تقدیرهای جهانی از احد عظیم زاده که افتخار ملی است می توان به بالاترین تندیس الماس جهانی از کشورانگلستان اشاره کرد که سه دوره از ایشان به عنوان برجسته ترین بازرگان جهان، تقدیر شده است. فرش عظیم زاده تنها برندی است که در ژنو به ثبت شده است و فرش الآن عظیم زاده اکنون جهانی و بین المللی است و باعث سربلندی و افتخار هر ایرانی است.

1
تاریخ: دوشنبه 3 آذر 1393