Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جلوگیری از ورود کالای بدون کیفیت و تولید کالای باکیفیت و رقابتی راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی است.
به گزارش  ایسنا، علی اباذری در همایش تبیین بند 24 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری و اطلاع‌رسانی در مورد تدوین و استانداردسازی واحدهای صنعتی، آموزشی و بازرسی کارشناسان مربوطه در گیلان گفت: استاندارد‌سازی نیازمند رویکردهای جدید است و به همین دلیل، سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه سیاست‌گذاری متمرکز است.



وی با اشاره به اینکه سالانه 60 هزار نازل سوخت در کشور آزمایش می شود، اضافه کرد: باید برای تمام محصولات، کالای تولیدی و خدمات داخلی طبق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، استاندارد داشته باشیم.



اباذری استاندارد را در ایران پر سابقه عنوان کرد و گفت: 2500 سال گذشته طرح فاضلاب در بنای تخت جمشید اجرا شده بود.



وی ادامه داد: 27 هزار سند استاندارد ملی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور تدوین شده است.



معاون برنامه‌ریزی، تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای شناسایی بازارهای هدف جهانی و ماندگاری در این بازارها، باید استاندارد عمل کنیم و محصولات استاندارد را به جهان صادر کنیم و تولیدکنندگان به استانداردهای بین‌المللی بیندیشند.



وی در ادامه به اجرای طرح فاضلاب در 150 سال اخیر در دنیا اشاره کرد و افزود: بهره گیری های غیر منطقی از طبیعت، نشان می‌دهد از استانداردها فاصله گرفته ایم.



اباذری با اشاره به اینکه سالانه 350 هزار بازرسی و نمونه‌برداری در کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه 500 هزار باسکول و ترازو اندازه‌گیری می‌شود.



معاون سازمان استاندارد ایران بر بهره گیری از توان مردمی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن این موضوع، نیازمند مشارکت و همکاری کارشناسان و بخش خصوصی است.
تاریخ: سه شنبه 4 آذر 1393