Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر عامل شرکت سهامی نساجی خراسان:
روزانه ۲۷ هزار متر مربع نخ و پارچه در کارخانه نخریسی خراسان تولید می‌شود
خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل شرکت سهامی عام نخریسی و نساجی خسروی خراسان گفت: روزانه ۲۷ هزا متر مربع نخ و پارچه در کارخانه نخریسی تولید می‌شود.
 printنسخه قابل چاپ
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد ابویی صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از شرکت سهامی عام نخریسی و نساجی خسروی خراسان، اظهار کرد: شرکت سهامی عام نخریسی و نساجی خسروی خراسان در سال 1313 با سرمایه ای بالغ بر 600 هزار تومان و ظرفیتی بالغ بر 10120 دوک کار خود را در مشهد مقدس آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان افزود: امروز این شرکت دارای سابقه 80 ساله است که 85 درصد سهم آن متعلق به استان قدس رضوی است و با توجه به اینکه این کارخانه نخستین کارخانه ریسندگی و نساجی در منطقه خراسان است در این 80 ساله توانسته است تعداد افراد زیادی را به خود جذب کند.
ابویی بیان کرد: کارخانه نخریسی و نساجی خراسان در زمانی حدود 1300 نفر را در دل خود به کار گرفته بود که اکنون این کارخانه زبانزد افراد عام و خاص است و حتی باید به این نکته توجه کرد که نخستین تاسیسات شهر مشهد در این کارخانه نصب و برق مشهد به نام برق خسروی توزیع شده است.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اهتمامی که تولیت معزز آستان قدس رضوی داشته اند این کارخانه توانسته با خریداری دستگاه های جدید جان تازه ای به این کارخانه ببخشد که در همین راستا توانست با تولید نخ‌ها و پارچه ها خود را به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر نساجی و ریسندگی کشور معرفی کند.
مدیر عامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان بیان کرد: در پایان دهه 70 با ابلاغ قانون بازسازی و توسعه صنایع نساجی قانونی تحت عنوان بستر جهت انتقال اینگونه کارخانجات را به محل دیگری انتقال یابد پس از تهیه طرح توجیهی و اقتصادی و اخذ موافقت لازم از تولیت آستان قدس رضوی قرار بر این شد که این کارخانه به کیلومتر جاده 85 مشهد-نیشابور انتقال یابد.
ابویی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهریور ماه 83 فاز نخست خط ریسند‌گی با ظرفیت تولید 4200 تن انواع نخ نقش به سزایی در عرصه صنعت ریسندگی کشور داشته باشد و با توجه به اینکه تمامی دستگاه های این کارخانه ها از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها هستند این کارخانه با حضور تولیت آستان قدس رضوی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: اکنون مهم ترین تولیدات خط ریسندگی 15تن انواع نخ ظریف از قبیل پلی استر پنبه، پلی استر ویسکوز نخ ظریف پنبه ای می باشد که در همین راستا در سالن بافندگی انواع پارچه های ملحفه ای -رو پوشی- پیراهنی و غیره است که در این فاز روزانه 27 هزار متر مربع و سالیانه نزدیک به 10 میلیون متر مربع تولید صورت می گیرد.

1
تاریخ: چهارشنبه 5 آذر 1393