Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مسوول ارزیابی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران گفت: تاکنون این صندوق، وام 407 واحد تولیدی و صنعتی کوچک را به میزان هزار و 817 میلیارد ریال نزد بانک ها ضمانت کرده است.
به گزارش ایرنا «اسماعیل رجبی » اظهار کرد: وثیقه واحدهای صنعتی مزبور تا سقف 10 میلیارد ریال از محل اسناد اعتباری صادره از سوی این صندوق تامین شده است.

وی اضافه کرد: با صدور ضمانت نامه این صندوق اشتغال 24 هزار نفر از کارگران واحدهای صنعتی در سطح کشور پایدار شده است.

رجبی افزود: هم اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با حدود پنج بانک دولتی و خصوصی قرارداد برای دریافت اسناد اعتباری صندوق به عنوان وثیقه بسته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن قرارداد با پنج بانک دیگر دولتی و خصوصی نیز در دست اجرا دارد که با این روند انتظار می رود بیشتر بانک های دولتی و غیر دولتی اسناد اعتبارای صندوق ضمانت را به عنوان وثیقه تایید کنند.

مسوول ارزیابی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران مزیت وثیقه سپاری این صندوق را آسان سازی در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به کارخانه داران عنوان کرد.

رجبی افزود: با صدور ضمانت نامه از طرف این صندوق تا حد زیادی مشکلات تامین وثیقه از سوی واحدهای کوچک که در این بخش مشکل دار بودند، برطرف شده است.

وی اظهار کرد: صندوق ضمانت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران به دنبال افزایش سقف ضمانت ها به میزان 30 میلیارد ریال است که در صورت تایید هیات مدیره این طرح اجرایی می شود.

وی ادامه داد: تاکنون 300 میلیارد ریال سرمایه اولیه این صندوق از سوی وام گیرندگان پرداخت شده و مابقی نیز در موعد سررسید بازپرداخت می شود.

وی سرمایه اولیه صندوق ضمانت را حدود 500 میلیارد ریال بیان کرد.
1
تاریخ: یکشنبه 9 آذر 1393