Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

چهارمین نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات با حضور 30 شرکت از کشورهای مختلف جهان صبح امروز در محل قصر نمایشگاهی «عشق‏‌آباد» پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی که تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم «عشق‌آباد» حضور داشتند، رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی گفت: چهارمین نمایشگاه بین‏‌المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان میدان مناسبی برای آشنایی با صنعت پنبه و نساجی این کشور و ایجاد تعاملات و همکاری‌های بین‏‌المللی می‏‌باشد.
«قربانقلی بردی‏‌محمداف» تصریح کرد: ترکمنستان موفق شده بخش عمده تولید پنبه خود را فرآوری و به نخ تبدیل کند و در این زمینه ده‌ها کارخانه پیشرفته نساجی احداث و تعدادی در دست اجرا دارد که بخش عمده محصولات نساجی تولید ترکمنستان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
به گفته وی،  ترکمنستان در سال‌های اخیر با انجام اصلاحات کلیدی در زمینه کشت و تولید پنبه به یک کشور صادرکننده اصلی پنبه در بازارهای جهان تبدیل شده‏‌ است.
نمایشگاه بین‌المللی ترکمنستان به مدت 3 روز  دایر است و علاقه‌‏مندان می‏‌توانند از آن بازدید کنند، دست‌اندرکاران نمایشگاه امیدوار هستند که در قالب این نمایشگاه ده‌ها قرارداد جدید همکاری امضاء شود.
شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان حضور ندارند.
کالا و محصولات کشاورزی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی، مدیریت صنعت نساجی و تولید پنبه، بازاریابی، دست آوردهای علمی و پژوهشی صنعت پنبه و منسوجات، صنعت فراوری پنبه و دستگاه‏‌های آنها  از جمله بخش‏‌های چهارمین نمایشگاه بین‌‏المللی پنبه و منسوجات ترکمنستان است که شرکت‌های داخلی و خارجی توانمندی و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌‏اند.
کشور ترکمنستان یکی از صادرکنندگان عمده پنبه در منطقه می‌باشد؛ این کشور سالانه بیش از 1.5 میلیون تن پنبه تولید و فراورده‏ای آنها را به بازارهای خارجی صادر می‏‌کند.

1
تاریخ: یکشنبه 9 آذر 1393