Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون وزیر صنعت از ابلاغیه جدید بانک مرکزی برای صدور مجوز فروش ارز صادرکنندگان به نرخ آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله افخمی راد در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای خرید ارز صادراتی صادرکنندگان به نرخ آزاد خبر داد و گفت: این ابلاغیه که روز گذشته از سوی بانک مرکزی صادر شده است، امکان این را فراهم خواهد آورد که تجار ایرانی در خارج از کشور و هر جا که بانک ایرانی وجود دارد، بتوانند ارز خود را از طریق صرافی و با قیمت آزاد به فروش برسانند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، در خارج از کشور ارز را از صادرکنندگان تحویل گرفته و در بانک‌های داخل معادل ریالی آن را با نرخ آزاد به صادرکننده پرداخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی این موضوع را ابلاغ کرده است و امیدواریم منجر به رضایت صادرکنندگان شود.

افخمی راد با انتقاد شدید از عملکرد روسیه در پذیرش کالاهای صادراتی ایران، گفت: طرف روسی در ارتباط با فراهم ساختن زیرساخت‌های نرم افزاری و توسعه تجارت با ایران توجه کافی را انجام نمی دهد و ورود کالاهای ایرانی به روسیه با عوارض بالاتری نسبت به سایر کشورها مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیری که هیات ایرانی به باکو داشته، این موضوع در میان گذاشته شده و به مقامات آذربایجانی پیشنهاد شده است تا کالاهای ایرانی را بدون پرداخت عوارض بیشتر از طریق باکو به روسیه صادر کنند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: البته قرار بر این شد که کمیسیونی 3 جانبه بین ایران، باکو و مسکو تشکیل شود تا این موضوع را بررسی نماید.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز که در ایران حضور داشت، در جریان این فضا قرار گرفته و قول همکاری داده است اما باید ترتیبی اتخاذ شود که طرف روسی جدی تر وارد عرصه شده و با رفع همه مشکلات فنی و بانکی، تجار ایرانی بتوانند در روسیه حضور یابند.

تاریخ: سه شنبه 11 آذر 1393