Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در ديدار رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با سفير هند ، طرفين پيرامون برگزاري همايش توسعه روابط اقتصادي و تجاري ايران و هند در آذر ماه امسال تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، يدالله صادقي در اين نشست با بيان قرابتهاي فرهنگي و سوابق تجاري ميان ايران و هندوستان که موجب پيوندهاي مناسب فيمابين دو کشور شده است ،گفت: معرفي پتانسيل‌ها و توانمنديهاي موجود در کشور هند با هدف افزايش صادرات غيرنفتي ، بررسي راهکارهاي توسعه روابط تجاري و بازرگاني بين دو کشور و معرفي زمينه‌هاي فعاليت تجاري و اقتصادي در کشور هند از جمله اهداف نشست ايران و هند است.
وي با اشاره به حضور 500 نفر از فعالين اقتصادي ايران و دعوت از حضور 25 نفر از فعالين اقتصادي هند در اين همايش اظهار داشت: تجار دو کشور ديدارهايي به شکل پنل‌هاي خصوصي و دوجانبه در حاشيه همايش با هم ديگر خواهند داشت.
سفير هند در ايران با اشاره به سه توانمندي ايران در زمينه نفت و گاز، ارتباطات و نيروي انساني متخصص اظهار داشت: توسعه حوزه ترانزيت و حمل و نقل مي‌تواند موجبات استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي و تجاري ميان دو کشور را گسترش دهد.
وي ضمن ارائه گزارش از توانمنديهاي هندوستان در عرصه تجاري از دست‌اندرکاران همايش آذر ماه درخواست نمود شرکتهاي هندي بيشتري در ليست مدعوين به ايران قرار گيرند.
سريواس تاوا تصريح کرد: دو شرکت قديمي هندوستان در حال مذاکره با ايران جهت ساخت يک نيروگاه 500 مگاواتي و يک کارخانه فولاد هستند همچنين برخي شرکتهاي هندي علاقمندي خود را جهت سرمايه گذاري در بخش معدن ايران اعلام نموده اند.

 

1
تاریخ: سه شنبه 11 آذر 1393