Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیأت مدیره خانه صنعت با بیان اینکه به دنبال کاهش قیمت نفت، تمرکز بر کسب درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۴ بیشتر خواهد شد، بر لزوم اخذ مالیات از همه اصناف و جلوگیری از فرار مالیاتی تأکید کرد.
آرمان خالقی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح الزامات لایحه بودجه 94 برای بخش صنعت، اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت نفت، تأکید دولت بر کسب درآمدهای مالیاتی در بودجه 94 افزایش خواهد یافت و در این راستا وصول مالیات از همه اصناف ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: بخش صنعت نگران است که با توجه به پایه‌های مالیاتی فعلی، سهم این بخش در پرداخت مالیات افزایش یابد، در حالی که چتر مالیاتی باید گسترده شود و به ویژه برای صنوف، افزایش درآمدهای مالیاتی صورت گیرد تا شاهد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باشیم.
خالقی با تأکید بر لزوم رعایت عدالت مالیاتی در کشور، گفت: وقتی تمام صنوف تحت پوشش مالیات قرار گیرند و مالیات بر ارزش افزوده نیز شامل همه بخش‌ها شود، درآمد حاصل در هر بخش شفاف خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به فرار مالیاتی در بخش‌های غیر تولیدی، سرمایه‌گذاری در بخش تولید جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد در حالی که اگر مالیات از بخش‌های دیگر نیز دریافت شود، جذب سرمایه‌ها به بخش تولید و در نتیجه حمایت از تولید اتفاق خواهد افتاد.
عضو هیأت مدیره خانه صنعت با بیان اینکه دولت فعلی وارث عملکرد دولت‌های قبل است، گفت: دولت به بخش خصوصی بدهکار است و برای پرداخت این بدهی باید ساز و کار مناسبی در بودجه سال آینده دیده شود.
وی تأکید کرد: بخش خصوصی نباید تاوان سوء مدیریت دولتی و عدم نظارت مجلس را بپردازد.
وی پیشنهاد کرد برای جبران اشتباهات گذشته، بودجه کافی برای سال آینده جهت پرداخت طلب تولید‌کنندگان دیده شود و خسارت ایجاد شده نیز جبران شود.
وی تأکید کرد: در بودجه سال 94 دولت بدهکاری‌هایش را تعیین تکلیف کند.
خالقی با اشاره به مشکل برخی واحدهای تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات ارزی در بازپرداخت این تسهیلات، گفت: این مسئله و موضوع مابه‌التفاوت نرخ ارز باید در لایحه بودجه 94 مورد توجه قرار گیرد و به واحدهایی که با مشکل بازپرداخت روبرو هستند، کمک شود.
وی همچنین با بیان اینکه قرار بود از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها منابعی به بخش تولید اختصاص یابد، گفت: تاکنون خبری از پرداخت یارانه به بخش صنعت نشده و مشخص نیست بالاخره توزیع مالیات با چه سیستمی انجام خواهد شد.

تاریخ: چهارشنبه 12 آذر 1393