Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: 85 درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش حاکمیتی و 15 درصد در دست فعالان بخش خصوصی است و این نشان‌دهنده آن است که جدیت و قاطعیتی برای واگذاری امور به بخش خصوصی وجود ندارد.

 

محمدلاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قوانین کشور تماما اشاره به حضور بخش خصوصی و پررنگ تر شدن فعالیت این بخش در اقتصاد کشور و کاهش حضور دولت را دارد ولی موضوع مهم آن است که این گونه مباحث باید از حالت شعاری خارج شده و برنامه‌ها و اهداف در عمل به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهوری تاکید کرد: مطابق سخنان رییس جمهوری، اقتصاد باید به وسیله بخش خصوصی احیا شود چون اعتماد و همکاری متقابل ملت و دولت لازمه ثبات و رونق اقتصادی است.

 

وی ادامه داد: این اعتماد باید برای بخش خصوصی ایجاد شود که دولت به دنبال تصدی‌گری و واگذاری امور به بخش خصوصی است و برای این کار باید بستر‌های لازم توسط دولت فراهم شود.

 

نایب رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: اجرایی شدن اصل 44 از چندین سال گذشته آغاز شده ولی در عمل بعضا شرکت‌هایی که واگذار شدند توسط شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، شبه دولتی و یا با مدیریت دولتی خریداری شدند.

 

وی در عین حال تاکید کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی به طور واقعی انجام نشد و اصل 44 به اهدافی که در نظر داشت نرسید.

 

****ضرورت احیای اقتصاد به وسیله بخش خصوصی

 

لاهوتی عین حال تاکید کرد: باید مجریان براساس برنامه مشخص و هدفمند نسبت به اجرایی شدن سخنان رییس جمهور مبنی بر احیای اقتصاد به وسیله بخش خصوصی اقدام کنند.

 

*دولت باید بستر‌های لازم رابرای بخش خصوصی آماده کند

 

وی با بیان اینکه دولت به عنوان مسوولیتی که برعهده دارد باید شرایط و بستر‌های لازم را برای شرکت‌ها و بخش خصوصی آماده کند گفت: در تمام برنامه‌های توسعه‌ای و بلندمدت کشور و برنامه‌هایی که توسط مقام معظم رهبری اعلام می‌شود به این موضوع توجه زیادی شده و تمام کسانی که در کشور تصمیم‌ساز هستند متفق‌القولند که اقتصاد به بخش خصوصی سپرده شود.

1
تاریخ: شنبه 15 آذر 1393