Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن، معدن و تجارت به نمایندگی از نعمت زاده اعلام کرد که این وزارتخانه با حذف الزام داشتن کارت بازرگانی برای صادرات موافق و معتقد است کارت بازرگانی باید در ساده ترین شرایط و زمان صادر شود و اتاق بازرگانی حق ندارد برای ورود رقبای جدید به تجارت خارجی، شرط و شروط بگذارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،برنامه پایش شب ، با ارائه مصادیق متعدد، سیستم مجوزهای کسب توسط دستگاه‌های دولتی و صدور کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی را به چالش کشید.
بر اساس آنچه در این برنامه عنوان شد که داوطلبان تولید و سرمایه‌گذاری در ایران چقدر توسط ادارات دولتی برای دریافت مجوز با مانع تراشی روبرو هستند و مقررات پیچیده و ضد دولتی موجود برای صدور مجوزهای کسب و کار، چطور باعث ضربه به سرمایه گذاری و تولید و اشتغال شده است.
که در این زمینه میر شجاعیان ، مدیر دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار در وزارت اقتصاد - اظهار کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب، 36 قانون درباره مجوزهای کسب و کار تصویب شده اما این قوانین در جهت کاهش مجوزهای زائد، اجرا نمی‌شوند.
وی تاکید کرد: بر اساس جدیدترین قانون درباره مجوزها، هیچ مسئولی حق ندارد به بهانه اشباع بودن، از صدور مجوز برای داوطلبان ایجاد کسب و کار جلوگیری کند و اگر مسئولی به بهانه اشباع بودن بازار از صدور مجوز برای داوطلبان ورود به بازار جلوگیری کند، با شکایت ذینفع به شورای رقابت، وزیر مربوطه به شورای رقابت احضار می شود تا طی هفت روز مجوز مورد نظر را صادر کند.
همچنین طبق نظرسنجی مخاطبان 80 درصد موافق حذف الزام داشتن کارت بازرگانی برای صادرات بودند.
حسینی ، مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت، نیز به نمایندگی از وزیر اعلام کرد این وزارتخانه به گزینه حذف کارت بازگانی رای می دهد و معتقد است کارت بازرگانی باید در ساده ترین شرایط و زمان صادر شود و اتاق بازرگانی حق ندارد برای ورود رقبای جدید به تجارت خارجی ، شرط و شروط بگذارد.
همچنین نتیجه نظر اساتید اقتصادی، نمایندگان مجلس، کارافرینان و خبرگان اقتصادی حذف شرط داشتن کارت بازرگانی برای صادرات بود.

تاریخ: سه شنبه 18 آذر 1393