Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران بیشترین تورم سالانه تولید کننده یک سال منتهی به بهار ۹۳ به صنعت تولید وسایل حمل و نقل و کمترین میزان تورم تولید کننده سالانه به فعالیت های تولید فلزات اساسی اختصاص دارد.نرخ تورم تولید کننده محصولات صنعتی در چهار فصل منتهی به فصل بهار معادل ۲۲٫۲ درصد براورد شده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ساعت۲۴ نتایج مربوط به تغییرات شاخص قیمت تولید کننده محصولات صنعتی در فصول مربوط به سالهای ۱۳۹۳-۱۳۹۰ شامل عدد شاخص، تورم فصلی، تورم نقطه به نقطه، تورم سالیانه و درصد تغییر مجموع فصلهای منتهی به فصل مورد نظر نسبت به دوره مشابه سال قبل بر اساس آخرین نتایج که مربوط به فصل بهار۱۳۹۳ میباشد.
شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل بهار۱۳۹۳ به عدد ۱۹۲.۱ رسید که نسبت به فصل گذشته ۱۴.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۷ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل بهار سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) ۲۲.۲ درصد میباشد که بخشهای زیر به ترتیب بیشترین تأثیر را در تغییرات فصلی این شاخص داشته اند.
شاخص قیمت بخش “صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاههای نفت” با ۴۵.۸ درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد ۱۶۷.۲ بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل فصل بهار داشته است.
شاخص قیمت بخش “تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر” با ۳.۴ درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۱۵.۵ رسید؛ این بخش رتبه دوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
شاخص قیمت بخش “صنایع مواد غذایی و آشامیدنی” با ۴.۲ درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۱۶.۷ رسید؛ این بخش رتبه سوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
شاخص قیمت بخش “تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی” با ۶.۰ درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد ۱۷۶.۶ رتبه چهارم تأثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
شاخص قیمت بخش “صنایع محصولات شیمیایی” با ۴.۲ درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۱۷.۷ رسید؛ این بخش رتبه پنجم تأثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
شاخص قیمت بخش “تولید محصولات فلزی فابریکی بجز ماشینآلات” با ۲۰.۵ درصد افزایش نسبت به فصل قبل ورسیدن به عدد ۱۹۴.۰ رتبه ششم تأثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.
تغییرات شاخص قیمت در سایر بخشها، تاثیر جزئی در تغییر شاخص کل بخش صنعت داشته است؛ در میان این بخشها تنها اعداد شاخص مربوط به بخشهای “تولید رادیو، تلویزیون و دستگاهها و وسایل ارتباطی” و “تولید فلزات اساسی” نسبت به فصل قبل کاهش داشته است.

1
تاریخ: یکشنبه 23 آذر 1393