Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از طرح ویژه دولت برای تامین مالی صادرات از بورس خبرداد و گفت: صندوق، صادرکنندگانی را که متقاضی انتشار اوراق صکوک باشند، ضمانت خواهد کرد.

طاهر شه‌حامد در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات طرح جدید صندوق ضمانت صادرات ایران برای تامین مالی بخش صادرات گفت: با توجه به اینکه تامین مالی یکی از مشکلات عمده صادرکنندگان است، بر همین اساس صندوق ضمانت صادرات ایران با دنبال کردن اهداف کمپین تامین مالی صادرات، تلاش دارد تا بخشی از بار تامین مالی صادرکنندگان را به عهده گیرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: بر این اساس، راهکارهایی در بلندمدت و کوتاه مدت برای تامین مالی صادرات در نظر گرفته ایم، این در حالی است که تلاش صندوق ضمانت صادرات ایران این است که بتواند در بلندمدت، برای تامین مالی واحدهای تولیدی که صادرکننده هم هستند، اقدام کند، البته قصد داریم به تامین مالی برای تاسیس واحدهای تولیدی صادراتی نیز ورود کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین مالی برای راه اندازی واحدهای تولیدی بلندمدت است و بانکها نیز اغلب به تامین مالی در کوتاه مدت روی آورده اند، به سراغ بازار سرمایه رفته‌ایم تا بتوانیم به صورت بلندمدت طرحها را توسعه دهیم، چراکه ماهیت بورس بلندمدت است.

به گفته شه‌حامد، بر این اساس، قرار است با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، اوراقی که منتشر می‌شود، از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران ضمانت شود. بر همین اساس توصیه ما این است که از شرکتهایی که در بورس و فرابورس هستند، به انتخاب متقاضیان تامین مالی و شرکتهای صادراتی، اوراق مختلف از جمله صکوک را منتشر کنند و ما به عنوان ضامن این اوراق، ورود کنیم.

وی اظهار داشت: در بند م تبصره 5 لایحه بودجه سال 94 نیز، برای افزایش سرمایه صندوق 200 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که اگرچه کافی نیست ولی امیدواریم به طور کامل تصویب و تخصیص یابد.

تاریخ: یکشنبه 23 آذر 1393