Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

ایلام - ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در سه ماه باقی مانده سال جاری از محل کمک های فنی و اعتباری تسهیلات دریافت می کنند.

  'مرتضی دارایی' روز دوشنبه در نشست مدیران عامل بانک های استان و مدیر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: نگاه مدیران بانک های عامل در دولت تدبیر و امید برای کمک به پویایی بخش صنعت و رونق کسب و کار در مقایسه با گذشته متفاوت شده و همگام با دیگر مسوولان دولتی توجه و تمرکز خود را بر رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید معطوف کرده اند.

وی اظهار امیدواری کرد: مدیران بانک های عامل استان به منظور تحقق رویکردها و جهت گیری های اقتصادی دولت یازدهم و مدیریت ارشد استان و برای شتاب بخشی، توسعه صنعتی و کمک به تحرک و پویایی واحدهای تولیدی همکاری، همراهی و هم افزایی بیشتری از خود نشان داده اند.

دارایی بیان کرد: امسال تاکنون 50 طرح و واحد تولیدی واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای دریافت و اخذ تسهیلات فنی و اعتباری و نیز کمک به نوسازی و تجدید ساختار به بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران و مهر اقتصاد و صادرات معرفی شده است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام افزود: بانک های استان تاکنون 11 طرح از این تعداد، به مبلغ 13 میلیارد و 520 میلیون ریال کمک و تسهیلات فنی و اعتباری پرداخت کرده اند که این رقم در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این نشست گفت: در راستای سیاست های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، واحدهای تولیدی فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی برای دریافت سرمایه در گردش و ثابت در قالب کمک های فنی و اعتباری و نوسازی واحد تولیدی به بانک معرفی می شوند.

'فرشاد کهیاری' افزود: نگاه و هدف این دستگاه به عنوان سازمان توسعه ای در مقوله اعطای کمک های فنی اعتباری کمک به واحدهای تولیدی به ویژه صنایع راکد و مشکل دار، تامین سرمایه در گردش و یا ثابت این بنگاه های اقتصادی و حمایت از راه اندازی دوباره آنهاست که کمک چشم گیری به رونق صنعت، رفع معضل بیکاری و اشتغال و توسعه اقتصادی استان کمتر برخوردار ایلام خواهد کرد.

وی هدف از سفر به استان ایلام و برگزاری نشست با روسای بانک ها را جذب منابع مالی ابلاغی، رفع مشکلات و موانع فرارو، بررسی و ارائه راهکارهای گسترش همکاری های اقتصادی و مالی بین شرکت شهرک های صنعتی و بانک های عامل استان عنوان کرد.

کهیاری ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در استان های کشور سیاست ها و رویکردهای جدیدی برای رفع موانع سد راه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی اتخاد کرده که تحقق آنها با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و بنگاه های مالی و پولی نویدبخش شکوفایی صنعت و اقتصاد میهن اسلامی است.

استان ایلام 14 شهرک و ناحیه صنعتی فعال دارد.

تاریخ: دوشنبه 24 آذر 1393