Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از آغاز واگذاری زمین در شهرك صنعتی قرچك پس از گذشت یک دهه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلیمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با رفع موانع و مشكلات قانونی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و آماده‌سازی 200 هكتار از اراضی فاز یک، هم‌اكنون امکان میزبانی و حضور سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و صنعتگران در شهرك صنعتی قرچك مهیا شده است.

وی افزود: احداث شهرك صنعتی قرچك به وسعت 800 هکتار در سال 1383 به تصویب هیأت دولت رسیده بود که از آن زمان تا کنون، تملک اراضی، تغییر کاربری، طراحی شهرسازی و عملیات اجرایی آن به طول انجامید و در نهایت در دولت "تدبیر و امید" به مرحله واگذاری زمین رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، شهرك صنعتی قرچك را به‌دلیل اجرای حجم بالای پروژه‌های عمرانی با بودجه‌ای در حدود 150 میلیارد ریال، حائز رتبه اول جذب بودجه در بین شهرك‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد.

سلیمانی از شهرك صنعتی قرچك به‌عنوان یكی از شهرك‌های ویژه در نسل سوم شهرك‌های صنعتی جدیدالاحداث کشور نام برد و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل این شهرك در استان تهران را مستعد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و اشتغالزایی قلمداد کرد.

وی موقعیت مكانی مناسب و نزدیكی به شهر تهران، دسترسی آسان به بزرگراه‌ها و راه‌های ارتباطی، شبكه ریلی، فرودگاه‌ها و پیش‌بینی ایستگاه مترو در دو كیلومتری ورودی شهرك، استفاده از روش‌های نوین در ایجاد تأسیسات زیربنایی، از جمله تأمین روشنایی به روش سلول خورشیدی، استفاده از آبیاری قطره‌ای به روش فیلتر شنی جهت استفاده در فضای سبز، احداث باندهای تندرو و كندرو در معابر، اجرای تأسیسات فاضلاب همزمان با شبكه آب، ایجاد تأسیسات آتش‌نشانی در معابر فرعی و اصلی و ... را از جمله مهمترین مزایا و قابلیت‌های شهرك صنعتی قرچك عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به پیش‌بینی‌های صورت گرفته جهت استقرار واحدهای صنفی و صنعتی در شهرك صنعتی قرچك اشاره کرد و گفت: در فاز اول عملیاتی، آماده واگذاری 100 هكتار از اراضی شهرک به صاحبان صنایع انتقالی در زون‌های غذایی، نساجی، فلزی، شیمیایی، كانی غیرفلزی، برق و الكترونیك و سلولزی و در بخش جوازهای تازه تأسیس در بخش صنایع نساجی و غذایی و همچنین اختصاص بخشی از شهرك به زون كارگاهی جهت ارائه به متقاضیان صنوف و كارگاه‌های تولیدی می‌باشیم.

تاریخ: سه شنبه 25 آذر 1393