Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همکاری های مطلوب مناطق آزاد کشور با این سازمان باعث شده تا تمام موضوعات مورد تاکید این سازمان در این مناطق عملیاتی شود.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نیره پیروز بخت در نشست امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان های مناطق آزاد قشم و کیش که در محل این سازمان در تهران، افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان ملی استاندارد همکاری با سایر سازمان ها و دستگاه های مرتبطی است که می توانیم با آنها فعالیت های مشترکی داشته باشیم.
وی یادآور شد: این فعالیت های مشترک در جهت افزایش ساختار سازمان نیست بلکه به دنبال این هستیم که مقوله نظارت را به عنوان سازمانی فرابخشی بر فعالیت های جامعه داشته باشیم.
ریس سازمان ملی استاندارد افزود: براین اساس با رویکردهای جدید در چهار حوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی فعالیت ها را دنبال می کنیم که در این چهار حوزه مباحث کلان حاکمیتی و تصدی گری نهفته است و رسیدن به این اهداف جز با همکاری سایر دستگاهها امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد قشم و کیش از ابتدا در زمینه موضوع تفاهم نامه ها برای تعامل بیشتر وارد مذاکره شدند،افزود: خوشبختانه از دو سال پیش با منطقه آزاد قشم و کیش تفاهم نامه هایی را امضاء کردیم اما در گذر زمان و برای عملیاتی شدن تفاهم نامه ها و البته سیاست هایی که در دولت یازدهم برای مناطق آزاد تعیین شده، تصمیم گرفتیم بازنگری هایی را در این تفاهم نامه ها برای بهره وری بیشتر ظرفیت انجام دهیم.
به گفته پیروزبخت؛ یکی از اهداف اصلی مناطق آزاد که مورد تاکید سازمان استاندارد نیز هست، تسهیل تجارت است و این عرصه با ورود کالاهای باکیفیت و توجه به روان سازی صادرات و واردات مورد توجه است.
علی اکبر شعبانی فرد سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست حضور داشتند و تفاهمنامه های همکاری را امضا کردند.

1
تاریخ: سه شنبه 25 آذر 1393