Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

اگر خواهان حل و فصل مشکل اشتغال جوانان، کاهش تورم، بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم هستیم باید تولید را در کانون توجهات خود قرار دهیم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:همه در شعار، از تولید حمایت می‌کنند، اما در عمل ما تاکنون رسیدگی به این بخش را نمی‌بینیم و حتی در بودجه سال 94 نیز ما رد پای این قضیه را مشاهده نمی‌کنیم.
رضا رحمانی با ابراز تاسف از این که دولت تاکنون یک ریال به بخش تولید پرداخت نکرده است، به خبرنگار ایلنا گفت: در ابتدا قرار بود که 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید پرداخت شود، این رقم به 5 هزار و 200 میلیارد تومان تبدیل شد، اما در ادامه با حذف 2 هزار میلیاردی توسط دولت، به 3 هزار و 200 میلیارد تومان رسید که در نهایت این میزان هم به هزار و 200 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که متاسفانه این رقم نیز تا به این جای کار نیز پرداخت نشده است.
وی در ادامه افزود: ما باید به مرحله‌ای برسیم که باور کنیم تولید، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است و راه حل برون رفت از مشکلات ما توجه به بخش تولید است.
رحمانی تصریح کرد: به طور مثال اگر خواهان حل و فصل مشکل اشتغال جوانان، کاهش تورم، بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم هستیم باید تولید را در کانون توجهات خود قرار دهیم.
وی گفت: بنابراین می‌توان گفت که تا به امروز یک عده باور نکرده‌اند که مشکل کشور با تولید حل می‌شود. یعنی تولید باید در محوریت امور قرار گیرد و سایر موضوعات باید با این مسئله هماهنگ شوند. به همین دلیل استوانه اصلی اقتصاد ملی ما، تولید است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این مسئله که همه در شعار از تولید حمایت می‌کنند، عنوان کرد: اما در عمل ما تاکنون رسیدگی به این بخش را مشاهده نکرده و حتی در بودجه سال 94 نیز ما رد پای این قضیه را مشاهده نمی‌کنیم.
رحمانی تصریح کرد: حال ممکن است سوالی پیش بیاید که رد پای این مسئله چگونه باید دیده شود؟ در پاسخ می‌توان گفت که مشاهده این مسئله مستلزم این است که برای زیرساخت‌ها، تولیدات معدنی و دانش بنیان ردیف‌های قابل توجهی اختصاص می‌یافت که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما در بودجه آورده‌ایم که 20 درصد درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید اختصاص پیدا کند، در قانون نیز تصریح شده که این 20 درصد را در ابتدا جدا و الباقی آن را در قالب یارانه‌های نقدی به مردم پرداخت کنند، اما متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد. 

1
تاریخ: سه شنبه 25 آذر 1393