Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
یک کارشناس اقتصادی گفت: اختصاص مبلغ 5200 میلیارد تومان به بخش تولیدی اگر در قالب اعتبارات در اختیار بنگاههای تولیدی قرار گیرد می تواند گره گشای مشکلات نقدینگی آنها باشد.

به گزارش ایرنا علی دینی اظهار داشت: مشکل کمبود نقدینگی از مهم ترین مشکلات بخش تولید به شمار می رود بنابراین اختصاص این مبلغ اگر به صورت هدفمند باشد، واحدهای تولیدی را به تدریج فعال خواهد کرد.

وی ادامه داد: جدا از اختصاص این مبلغ، باید دید که این اقدام به چه سرعتی عملیاتی می شود و از سوی شبکه بانکی هم با چه سرعتی تخصیص می یابد.

این استاد دانشگاه افزود: از آنجا که رقابت در تولید در کشور ما نسبت به تولیدات خارجی بسیار پایین است بنابراین صنعت و تولید همواره نیازمند حمایت دولت هستند.

وی با بیان اینکه حمایت دولت باید منطقی، هدفمند و زمان مند باشد، خاطرنشان کرد: اگر حمایت ها تنها به صورت تعرفه ای باشد نه تنها به ضرر تولید خواهد بود که باعث افزایش قیمت ها و عدم رقابت پذیری میان خود بنگاهها و حتی محصولات خارجی می شود.

دینی با بیان آنکه بنابراین حمایت از تولید ضروری است اما باید مشروط، هدفمند و زمان مند باشد، تصریح کرد: کمک دولت به بخش تولید می تواند گره گشای مشکلات تولید در کشور باشد و در درازمدت سبب افزایش اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی شود.

گفتنی است، دولت یازدهم برای حمایت از تولید ملی و کمک به صنایع تولیدی و افزایش رونق اقتصادی پرداخت 5200 میلیارد تومان یارانه حمایت از تولید را در دستور کار قرار داده است.

این مبلغ قرار است از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها(موضوع تبصره 21 قانون اجرای هدفمندی یارانه ها) به بخش های تولیدی داده شود.

تاریخ: دوشنبه 1 دی 1393