Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسفراین گفت: واسطه‌ها بر سود اقتصادی نساجان و بافندگان پارچه دهکده نساجی سایه انداخته‌اند.
محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بجنورد اظهار داشت: هم‌اکنون مواد اولیه موردنیاز نساجان و بافندگان پارچه در روستای روئین توسط واسطه‌ها و عمدتاً از خراسان رضوی وارد می‌شود و باقیمت بالا به این تولیدکنندگان عرضه می‌شود.
وی افزود: متأسفانه مواد اولیه‌ای که به دست این بافندگان می‌رسد نامرغوب و بی‌کیفیت است و این امر نیز کیفیت تولیدات این نساجان را خدشه‌دار می‌کند.
وی علت حضور این دلالان را با ناتوانی مالی تولیدکنندگان پارچه در روستای روئین مرتبط دانسته و اظهار داشت: تولیدکنندگان پارچه در دهکده نساجی ایران، توانایی خرید عمده و حجم بالای مواد اولیه را ندارند و متأسفانه اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نیز دراین‌باره فعال نبوده‌اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسفراین افزود: تسهیلات 40 میلیون ریالی اعطایی به این تولیدکنندگان نیز ناچیز بوده و نتوانسته در این زمینه کارگشا باشد.
محمدی اظهار داشت: در دهکده نساجی ایران، حدود 400 نفر به نساجی و پارچه‌بافی مشغول هستند و سالانه 120 تا 140 هزار مترمربع تولید دارند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی خانه ترویج صنایع‌دستی روستای روئین گفت: خانه ترویج صنایع‌دستی این روستا سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

1
تاریخ: سه شنبه 9 دی 1393