Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون صندوق ضمانت صادارات ایران گفت: حمایت و پشتیبانی از صادرات غیر نفتی از جمله ماموریت های این صندوق است و علاوه بر پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانت‌نامه اعتباری به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می‌شود.
به گزارش ایسنا حسین طالب‌لو در جمع فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان اظهار کرد: از جمله حمایت‌های این صندوق از صادرات غیر نفتی، صدور بیمه نامه سرمایه‌گذاری جهت پوشش ریسک‌های سیاسی که سرمایه گذاری صادرکنندگان ایرانی در سایر کشورها را به مخاطره می افکند و تسهیل تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان است.



وی به تسهیل منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: تسهیل تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان از طریق صدور انواع ضمانت نامه های اعتباری و بانکی به نحوی که میزان اعتبار صادرکنندگان پس از اعتبار سنجی دقیق، نزد بانک های تامین کننده مالی تولید کنندگان از طریق این ضمانت نامه تضمین می شود.



طالب‌لو افزود: یکی از عواملی که همواره موجب نگرانی صادرکنندگان می‌شود وجود ریسک های سیاسی و تجاری در روند صادرات است. چرا که تحقق هر یک از این ریسک‌ها موجب عدم وصول وجه کالا و خدمات صادره از سوی آنها می شود که این امر باعث ناتوانی صادرکنندگان و ورشکستگی آنها می گردد.



معاون بازاریابی صندوق ضمانت صادارات ایران در ادامه گفت: به منظور تشویق صادرکنندگان به توسعه فعالیت های صاداراتی خود و کاهش نگرانی آنها در این زمینه و ارائه پوشش‌های لازم به آنها در مقابل انواع ریسک ها دولت اقدام به ایجاد شرکت‌های بیمه اعتبار صادراتی کرده اند که عمدتا وابسته به دولت و حمایت‌های مالی آنها است.



وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادارات ایران نیز در راستای حمایت از صادرکنندگان در مقابل این ریسک ها و به منظور تامین امنیت مالی و توسعه موثر صادارات غیر نفتی کشور به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام وظیفه است.

 

نام
تاریخ: چهارشنبه 10 دی 1393