Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از ایجاد تحرک و رونق در صنایع بزرگ کشور خبر داد و گفت: هنوز تحرک و خروج از رکود به طور کامل به مجموعه صنایع کوچک و بخش خصوصی نرسیده است.

 

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی سید ابریشمی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - اظهار کرد: مساله اشتغال، بیکاری و رکود مشکلاتی برای تولید ایجاد کرده است اما با توجه به اقدامات انجام شده در حال خروج از رکود هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه خروج از رکود و تحرک تولید در مجموعه های صنعتی که مدیریت دولتی دارند بیشتر مشهود است، گفت: در مجموع، در بخش‌هایی از صنعت رونق حاصل شده است اما این تحرک هنوز به صنایع کوچک که با سرمایه کمتری در مقایسه با صنایع بزرگ ایجادشده اند، نرسیده است.

 

سیدابریشمی ادامه داد: به طور مثال در 9 ماه گذشته تولید خودرو دو برابر افزایش یافته است و تولیدات فولاد و صنعت پتروشیمی کشور نیز روند افزایشی را نشان می دهد.

 

 

کمبود آب مشکل اساسی شهرک‌های صنعتی

 

معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت طی نشست مشترک با صنعتگران استان سمنان کمبود آب را مشکل اساسی شهرک های صنعتی دانست و گفت: تامین آب از برنامه ها و اولویت های اصلی این سازمان است.

 

وی مشکل کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی رامورد تاکید قرار داد و گفت: صنعتگران می توانند از وثایق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بهره مند شوند.

 

سید ابریشمی در پایان تصریح کرد: بانک ها دفترچه قراداد واگذاری زمین به صنعتگران را به عنوان وثیقه بپزیرند.

تاریخ: شنبه 13 دی 1393