Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مشاور عالي رئيس جمهوري راه اندازي ظرفيتهاي صنعتي موجود را از اقدامات مقابله با رکود عنوان و بيان کرد: به جاي واحدهاي صنعتي جديد بايد واحدهاي قوي تعطيل شده را دوباره راه اندازي نمود.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر ترکان امروز جمعه در اجلاس سراسري گروههاي تخصصي عمران سازمان نظام مهندسي ساختمان در مشهد گفت: تصميم گيري براي خروج از رکود در سه سطح وزراتخانه، تصويب هيات وزيران و تصويب مجلس شوراي اسلامي انجام مي شود.
رييس سازمان نظام مهندسي افزود : موتورهاي اقتصادي که براي خروج از رکود ديده شده اند شامل تخصيص 100 درصدي بودجه عمراني، اجراي طرحهاي عمراني و توجه به بازار مسکن هستند.
وي گفت: براي اجراي طرحهاي عمراني در شهرهاي سردسير کشور تاکنون 75 درصد اعتبارات ابلاغ شده لذا بخش مسکن از برنامه هاي خروج از رکود مي باشد که تاکنون کارکرد خوبي نداشته است. ترکان ادامه داد: امسال سطح زيربناي پروانه هاي صادر شده در بخش ساختمان نسبت به سالهاي قبل کمتر بوده و اين بدان معنا است که رکود وجود دارد.
وي راه اندازي ظرفيتهاي صنعتي موجود را از ديگر اقدامات مقابله با رکود عنوان و بيان کرد: به جاي واحدهاي صنعتي جديد بايد واحدهاي قوي تعطيل شده را دوباره راه اندازي نمود.
مشاور عالي رييس جمهوري گفت: بخش بزرگي از منابع بانکها به ميزان 220 هزار ميليارد تومان يا در بخش معوقات آشکار و پنهان هر کدام به ميزان 82 هزار ميليارد تومان، يا در بخش مسکن مهر به ميزان 48 هزار ميليارد تومان و يا در طرحهاي زودبازده اشتغالزايي به مبلغ 23 هزار ميليارد تومان صرف شده است.
ترکان افزود: در اين زمينه بانکها بايد افزايش سرمايه دهند تا بتوانند وام دهي را بالا ببرند زيرا بنگاههاي کوچک بايد با نظام بانکي کار کنند اما بنگاههاي بزرگ مي توانند از طريق بازار سرمايه وارد شوند.
ترکان همچنين اظهارداشت: صندوقهاي سرمايه گذاري در بورس مي توانند مورد اعتماد مردم باشند زيرا عامل، ناظر و ضامن دارند.

 

1
تاریخ: شنبه 13 دی 1393