Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر ضرورت افزایش ارتباط این دانشگاه با صنایع گفت: یکی از اهداف ما حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم است.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر احمد معتمدی در مراسم افتتاح آزمایشگاه الکتروریسی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: یکی از اهداف ما تبدیل شدن دانشگاه به دانشگاه نسل سوم است این درحالی است که بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور همچنان به عنوان دانشگاه نسل دوم مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان داشت: در دانشگاه های نسل دوم به موضوعات آموزش و تحقیقات توجه می شود و این درحالی است که دانشگاه های نسل سوم به فناوری و تکنولوژی تکیه می کنند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه درآمدهای دانشگاه های بزرگ دنیا بیشتر از حوزه تکنولوژی و فناوری است، گفت: درحال حاضر 20 درصد درآمد دانشگاه های بزرگ دنیا از آموزش و شهریه است و بیش از 50 درصد درآمدهای این دانشگاه از براساس تکنولوژی، فناوری و خدمات تامین می شود.
معتمدی اضافه کرد: ما تصور می کنیم دانشگاه های بزرگ دنیا تنها در حوزه تولید علم فعالیت می کنند اما این درحالی است که این دانشگاه ها فعالیت های ویژه ای در تولید تکنولوژی دارند.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد در راستای رفع نیازهای صنعت حرکت کند، گفت: با ساختارهای فعلی نمی توان در این مسیر حرکت کنیم بلکه باید ساختارهای موجود دانشگاه تغییر کنند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت علوم و وزارت نفت افزود: براساس این تفاهم نامه یک میدان نفتی به یک دانشگاه داده شده است و دانشگاه باید برای رفع مشکلات این میدان فعالیت کند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو ماه گذشته پیشنهادات خود را به وزارت نفت ارائه کرده است و آمادگی دارد تا وارد بحث های اجرایی شود.
معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای 16 دانشکده است، بیان داشت: دانشکده نساجی این دانشگاه دارای 55 سال سابقه فعالیت علمی و آموزشی است و جزء اولین دانشکده هایی است که در دانشگاه راه اندازی شده است.

1
تاریخ: سه شنبه 16 دی 1393