Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از عمان تریبیون، فرش‌هایی با طراحی‌ها، جنس‌ها واندازه‌های مختلف، ستاره نمایشگاه ایران سولو در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مسقط بودند که روز شنبه به کار خود پایان داد.

بسیاری از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در مقابل غرفه یکی از شرکت‌های ایرانی تولیدکننده فرش برای دیدن گران‌ترین فرش‌های دستباف تبریز تجمع کرده بودند. کوچک‌ترین این فرش‌ها در اندازه 3.5 در 3.5 فوت بود، درحالی‌که بازدیدکنندگان با علاقه به تماشای یکی دیگر ایستاده بودند.

یکی از ستاره‌هایی جذاب، فرش بزرگ پشمی و ابریشمی با طرح‌های گلدار پیچیده به قیمت 90 هزار ریال عمان بود. مالک این غرفه درباره این فرش گفت، بافت این فرش 5 سال به طول انجامیده است. این فرش تماما دست‌بافت است و با رنگ‌های طبیعی بافته شده است از اینرو بسیار گران است.

وی افزود، فرش‌هایی وجود دارد که بیش از 90 هزار ریال عمان قیمت دارند.

وی توضیح داد، نقوش و طرح‌ها توسط هنرمندانی به وسیله ذره‌بین کشیده می‌شود که کاری طاقت‌فرساست. ما اینجا با استقبال خوبی مواجه شدیم. اینجا مشتریانی هستند که حاضرند تا برای فرش‌های نفیس هر قیمتی بپردازند.

مالک این غرفه ادامه داد، ما فرشی داریم که 1.46 میلیون ریال عمان قیمت دارد. این فرش ابریشمی از 180 گره تشکیل شده است. 4 استادکار 7 سال برای بافت آن وقت گذاشته‌اند. این فرش در لندن به نمایش گذاشته شد.

در تمام نمایشگاه، بازدیدکنندگان برای عکس گرفتن با این فرش‌ها در مقابل این غرفه تجمع می‌کردند. یکی از بازدیدکنندگان عمانی در این‌باره گفت، اگرچه من برای خرید این فرش پول کافی ندارم اما این شانس را دارم که با پای برهنه بر روی این فرش 90 هزار ریالی راه بروم و عکس بگیرم.

بر اساس این گزارش، غرفه‌های عرضه‌کننده فرش‌های ماشینی ایران که با پولی‌استر و ابریشم مصنوعی بافته شده‌اند، نیز در این نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه شدند. این فرش‌ها بین یک تا 500 ریال عمان قیمت‌گذاری شده‌ بودند.

مالک یکی از غرفه‌های فرش ماشینی ایران دراین‌باره گفت، محصولات ما با اکریلیک و ابریشم مصنوعی بافته می‌شوند و طی این نمایشگاه به خوبی فروخته شدند. همچنین تقاضای بسیاری برای قالیچه‌های کوچک ما وجود داشت.

یک تاجر عمانی گفت، من چند فرش‌ عالی با قیمت خوب خریداری کردم. طرح‌های آنها واقعا آرام‌کننده بود. در حقیقت، آنها نسخه عینی طرح‌های قرن شانزده هستند.

تاریخ: یکشنبه 21 دی 1393