Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه علی رغم اعلام ارقام مختلفی از پرداخت یارانه به بخش تولید هنوز بنده شاهد ارائه یارانه‌ای به تولیدکنندگان نبوده‌ام،گفت: فردا برای حل مشکل بانکی تولیدکنندگان به بانک مرکزی می روم.
به گزارش تسنیم، هفته گذشته نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه از پرداخت 500 میلیارد تومان یارانه به بخش تولید خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری 5 هزار و 727 میلیارد تومان در هیئت وزیران برای اختصاص به بخش تولید مورد تصویب قرار گرفته است و به همین منظور سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف شد به تفکیک برای صنعت 1200 میلیارد تومان، حمل و نقل 1200 میلیارد تومان و 1000 میلیارد تومان به بخش کشاورزی یارانه پرداخت نماید.
وی متذکر شد که از این 500 میلیارد تومانی یارانه ای که تاکنون به بخش تولید پرداخت شده 325 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و 175 میلیارد تومان آن متعلق به بخش حمل و نقل بوده است. البته به اعتقاد نوبخت پرداخت‌های ما به چندبخش به صورت اعانه نخواهد بود بلکه ما از طریق تقبل و تضمین مابه‌التفاوت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ آن در بانکها یارانه می‌دهیم.
سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با گلایه از اینکه علی رغم اعلام ارقام مختلفی از پرداخت یارانه به بخش تولید باید بگویم بنده هنوز در خانه صنعت و معدن شاهد ارائه یارانه‌ای به تولیدکنندگان نبوده‌ام، اظهارداشت: اگر صحبتی از ارائه یارانه به بخش تولید هست، آنها را بنگاه های بزرگ دریافت کرده اند نه صنایع کوچک و متوسط.
وی با اشاره به اینکه خانه صنعت و معدن ایران هر ماه وضعیت تولیدکنندگان مختلف استان ها را بررسی می‌‌کند، افزود: در حال حاضر عمده صنایع درگیر تسهیلات بانکی و دیون معوق هستند و دولت هم هنوز هیچ تدبیری را برای این مشکل بکار نگرفته است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید براینکه صنایع کوچک و متوسطه از مهم ترین بخش های اشتغال زا هستند، تصریح کرد: فردا برای حل مشکلات تولیدکنندگان جلسه ای را با مسئولان بانک مرکزی برای وصول مطالبات معوق برگزار می کنیم که امیدواریم در نهایت به تصمیم مناسبی دست پیدا نماییم.
تاریخ: دوشنبه 22 دی 1393